فرهنگ نریختن زباله در معابر نهادینه شود

پنجشنبه 21 آبان 1394 ساعت 11:24
فرهنگ نریختن زباله در معابر نهادینه شود
 هرساله در ایام محرم و صفر هزینه قابل توجهی برای جمع‌آوری زباله‌ها صرف می‌شود 

 

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین با بیان اینکه فرهنگ نریختن زباله در معابر نهادینه شود، گفت: در مبحث زباله‌ها علاوه بر جمع‌آوری، بحث تفکیک زباله نیز از موضوعات حائز اهمیت است که با وجود آموزش‌های داده شده رعایت نمی‌شود.
به گزارش پسماند ایران، سعید وزیری‌نژاد در تجلیل از پیام‌آوران پاکی که صبح امروز در سالن قائم منطقه دو شهرداری قزوین برگزار شد، با اشاره به کمک‌های مردمی در نظافت شهر طی ایام محرم اظهار کرد: در صورت برقراری همکاری با مردم و تشکل‌های اجتماعی مدیریت شهری بدون شک مشکلات و معضلات جامعه را با سرعت بیشتری حل می‌کند. وی افزود: با وجود تمام فعالیت‌هایی که در مجموعه مدیریت شهری و سازمان پسماند صورت می‌گیرد سال‌هاست معضل نظافت سطح شهر پابرجا بوده و هنوز فرهنگ نریختن زباله در معابر عمومی نهادینه نشده است.
مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین تأکید کرد: سال‌هاست که تمام شهرداری‌های کشور در جستجوی یافتن راهی برای کاهش سطح زباله‌ها در شهرها به ویژه کلان‌شهرها هستند.
وزیری‌نژاد با بیان اینکه کشور ایران کشور مصرف‌گرایی است و تولید زباله در سراسر کشور درصد بالایی دارد، اضافه کرد: در مبحث زباله‌ها، تفکیک زباله نیز از موضوعات حائز اهمیت است که با وجود آموزش‌های ارائه شده به مردم همچنان این موضوع رعایت نمی‌شود.
این مسئول تصریح کرد: در میان تمامی سازمان‌های شهرداری استان قزوین سازمان پسماند بالاترین بودجه در بحث پاکسازی شهر به خود اختصاص می‌دهد.
مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین بیان کرد: هرساله در ایام محرم و صفر هزینه قابل توجهی برای جمع‌آوری زباله‌ها صرف می‌شود که امسال با کمک تشکل‌های مردمی وضعیت بسیار بهتری نسبت به سنوات قبل در پاکسازی فضای شهر وجود داشت.
وزیری‌نژاد اضافه کرد: دو ماه پیش از فرارسیدن ایام عزاداری سالار شهیدان اقداماتی در حوزه فضاسازی شهری از طریق نصب بنر و بیلبورد از سوی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین به منظور نهادینه کردن فرهنگ نریختن زباله صورت گرفت.
این مسئول تصریح کرد: رسانه‌ها در راستای نهادینه کردن فرهنگ نریختن زباله کمک قابل توجهی به سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین کردند. مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین خاطرنشان کرد: با کمک فضای مجازی ارتباط خوبی در راستای ارائه نظرات شهروندان صورت گرفت و همچنین در این راستا جلسات توجیهی با همیاران محرم و مسئولان دستگاه‌های دولتی برگزار شد.
وزیری‌نژاد عنوان کرد: فرهنگ‌سازی نریختن زباله در معابر کاری پر دغدغه و زمان‌بر است اما با همکاری مردم کاری آسان می‌شود. این مسئول تأکید کرد: با کاهش هزینه‌ها در مبحث پسماند می‌توان مبالغی را که به این موضوع اختصاص داده می‌شود را صرف توسعه کتابخانه‌ها، سالن‌های ورزشی و فضاهای سبز کرد.