روزانه 40 میلیون تومان برای جمع‌آوری و دفن زباله‌ها در اردبیل هزینه می‌کنیم

پنجشنبه 21 آبان 1394 ساعت 11:38
روزانه 40 میلیون تومان برای جمع‌آوری و دفن زباله‌ها در اردبیل هزینه می‌کنیم
 سرانه تولید زباله در شهر اردبیل در حدود 750 کیلوگرم است 

 

به گزارش پسماند ایران، حمید لطف‌اللهیان شهردار اردبیل پیش از ظهر امروز در جریان بازدید از فعالیت معاونت خدمات شهری در اردبیل اظهار کرد: بخش عظیمی از جمع‌آوری و دفن زباله به صورت مکانیزه انجام شده و در تلاش هستیم تا با راه‌اندازی کارخانه بازیافت زباله در تولید کمپوست و برق نیز از محل جمع‌‌آوری و دفن زباله ورود پیدا کنیم.
وی افزود: سعی‌مان بر این است تا با برنامه‌ریزی مناسب و الگوگیری از سیستم جمع‌آوری زباله در شهرهای دیگر، در کنار استفاده از ظرفیت برنامه‌های آموزشی و فرهنگ‌سازی بتوانیم خروجی مشخص و مناسبی را در انجام این کار ضروری و حیاتی به سرانجام برسانیم.
شهردار اردبیل با بیان اینکه سرانه تولید زباله در شهر اردبیل در حدود 750 کیلوگرم است که یک رقم بالا محسوب می‌شود، گفت: باید با الگوگیری از سیستم‌های جدید سعی کنیم، در کنار پایین‌آوردن سرانه تولید زباله در شهر اردبیل نسبت به مدیریت بهینه در این حوزه نیز در هر سه مرحله تولید، تفکیک و دفن زباله اقدامات موثرتری را انجام دهیم. لطف‌اللهیان بیان کرد: در تمام دنیا با ابزارهای نوین سعی می‌کنند که دفن زباله به صورت بهداشتی و اصولی انجام شود تا خطرات و آسیب‌های احتمالی به حداقل برسد.
این مسئول ادامه داد: ما روزانه حدود 40 میلیون تومان صرف جمع‌آوری و دفن زباله می‌کنیم تا زمینه ارائه خدمات به مردم اردبیل با جمع‌آوری و دفن حدود 350 تن زباله در روز فراهم آید.
شهردار اردبیل یادآور شد: ما در این حوزه بیشترین برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری‌هایمان را روی اهداف آموزشی و فرهنگ‌سازی قرار دادیم و تمام سعی‌مان نیز بر این است تا بتوانیم با این حرکت و اقدام فرهنگی و اجتماعی خود مردم را در باب تولید کمتر زباله و مشارکت در تفکیک از مبدا بیشتر آگاه و هوشیار کنیم.
لطف‌اللهیان به اجرای موفق طرح پاکبان محرم اشاره کرد و گفت: نتایج خوبی از این طرح با مشارکت دستگاه‌ها و نهادهای مختلف گرفته‌ایم و سعی‌مان بر این است تا از این ظرفیت، بیشتر و بهتر در مسیر توسعه همه‌جانبه استفاده کنیم.

 

منبع : خبرگزاری فارس