لزوم ایجاد تشکل‌های حقوقی زیست محیطی و ارتباط بیشتر با شهرداری‌ها

پنجشنبه 21 آبان 1394 ساعت 11:52
لزوم ایجاد تشکل‌های حقوقی زیست محیطی و ارتباط بیشتر با شهرداری‌ها
ظرفیت‌های علمی در این تشکل‌ها وجود دارد باید بهره کافی را برد.

 

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین گفت: تشکل‌های اجتماعی محیط زیست توان دخالت در همه امور مربوط به طبیعت را ندارند اما با ایجاد تشکل‌های حقوقی امکان ارتباط و اتصال بیشتر با سازمان‌ها از جمله شهرداری قزوین فراهم می‌شود.
به گزارش پسماند ایران، مجتبی منتظری در نشست تجلیل از پیام‌آوران پاکی که صبح امروز در سالن قائم شهرداری منطقه دو برگزار شد، اظهار کرد: نقش افرادی که به عنوان پاکبان طبیعت در ایام محرم با مجموعه شهرداری به ویژه سازمان پسماند همکاری داشتند، کاملاً روشن بود.
وی افزود: مداحان اهل‌ بیت در مراسم‌هایی که حضور داشتند، ائمه‌جمعه در مساجد، رؤسای هیئت‌های مذهبی و مجموعه صدا و سیما در انتقال فرهنگ نریختن زباله در معابر به خصوص در ایام محرم تعاملات قابل توجهی با این سازمان داشته‌اند.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین با قدردانی از تمام پاکبان‌ها که در مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان حضور داشتند، بیان کرد: یکی از وظایف سازمان پسماند شهرداری آموزش و ترویج فرهنگ‌ نریختن زباله است. منتظری ادامه داد: همدلی و همراهی مجموعه‌ها و تشکل‌های مردمی موجب سرعت روند نهادینه شدن فرهنگ دور نریختن زباله در ذهن افراد می‌شود.
این مسئول بیان کرد: تشکل‌های مردمی با آشنایی حوزه اختیارات و وظایفی که قانون بر عهده شهرداری گذاشته است می‌توانند همیاری بیشتری با مسئولان امور شهری داشته باشد.
منتظری تأکید کرد: در حال حاضر سازمان‌ها نمی‌توانند به طور کامل با تشکل‌های مردمی آشنا شوند اما اگر این تشکل‌ها به صورت تشکل‌های حقوقی درآیند امکان شناخت از سوی سازمان‌ها نیز فراهم می‌شود.
وی با بیان اینکه محیط زیست هر آنچه که در آسمان و زمین است را شامل می‌شود، خاطرنشان کرد: تشکل‌های اجتماعی محیط زیست در حال حاضر توان دخالت در همه امور مربوط به طبیعت را ندارند اما با ایجاد تشکل‌های حقوقی امکان ارتباط و اتصال بیشتر با سازمان‌ها از جمله شهرداری قزوین فراهم می‌شود.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین اضافه کرد: با ایجاد تشکل‌های حقوقی می‌توان از ظرفیت‌های علمی که در این تشکل‌ها وجود دارد بهره کافی را برد.
منتظری تصریح کرد: در مباحث و مشکلات باید از جامعه‌نگری سود جست و نباید تنها یک سازمان را مسئول دانست چراکه رسیدن به اهدافی از جمله شهر پاک و سالم با همکاری تمام ارگان‌های دولتی و مردم صورت می‌گیرد. این مسئول با اشاره به ضرورت ارائه راهکارهای اجرایی عنوان کرد: باید در حل مشکلات شهری از نگاه تلفیقی بهره جست و علاوه بر دید علمی و تخصصی بتوان راهکارهای اجرایی را پیاده کرد.