دادگستری به بحث تفکیک غیرقانونی پسماند ورود کند

دوشنبه 02 آذر 1394 ساعت 21:02
دادگستری به بحث تفکیک غیرقانونی پسماند ورود کند
ینکه قانون باید نسبت به توقیف خودروهایی که اقدام به تفکیک و جمع آوری ضایعات در طول روز از سطح شهر می کنند

 

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم، گفت: ورود دستگاه قضایی به مساله تفکیک غیرقانونی پسماند و ضایعات ضروری است.
به گزارش پسماند ایران، سید عبدالله میر ابراهیمی روز دوشنبه در نخستین جلسه کارگروه مدیریت پسماند شهرستان قم در سالن جلسه های فرمانداری با بیان اینکه تفکیک زباله به وسیله افراد دوره گرد و جمع کننده ضایعات طبق ماده 16 آیین نامه پسماند جرم محسوب می شود، اظهار داشت: متاسفانه تاکنون دستگاه قضایی برخوردی با افرادی که به جداسازی و خرید و فروش غیر قانونی پسماند ، می کنند، نکرده است.
وی همچنین با تاکید بر نقش محیط زیست در انتقال این موضوع به مقام های قضایی استان، تصریح کرد: محیط زیست باید با انتقال ضرورت و اهمیت این موضوع به دادستانی و دستگاه قضایی زمینه ابلاغ یک دستور العمل جامع به کلانتریهای داخل و خارج شهر برای برخورد با متخلفان را فراهم کند.
میر ابراهیمی با بیان اینکه قانون باید نسبت به توقیف خودروهایی که اقدام به تفکیک و جمع آوری ضایعات در طول روز از سطح شهر می کنند، اقدام کند، تصریح کرد: دستگاه قضایی از شهرداری که متولی اصلی جمع آوری زباله از شهر است، در برابر این تخلفات هیچ گونه حمایتی نمی کند، لذا در برخی مواقع شهرداری ناچار می شود،خود برای جمع آوری این خودروها وارد عمل شود.
وی با بیان اینکه شهرداری با به خدمت گرفتن پیمانکار و دادن کیسه زباله و آموزش به شهروندان هزینه های زیادی را صرف تفکیک زباله از مبدا می کند، تصریح کرد: جدا سازی زباله به وسیله ضایعاتی های دور گرد موجب می شود، تا کار تفکیک زباله برای پیمانکاران شهرداری هیچ منفعت و خروجی مثبتی را در پی نداشته باشد، و عاقبت به ورشکستگی و بیکاری آنها منجر شود.
معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست قم نیز در این جلسه گفت: برای بستر سازی جهت برخورد با تخلف هایی که درخصوص تفکیک غیر قانونی زباله انجام می شود، تشکیل یک جلسه مشترک میان اعضای کارگروه مدیریت پسماند و مقام های قضایی ضروری است.

منبع : ایرنا