تخلیه زباله ها و نخاله های ساختمانی در فردیس ساماندهی می شوند

دوشنبه 16 آذر 1394 ساعت 08:07
تخلیه زباله ها و نخاله های ساختمانی در فردیس ساماندهی می شوند
بر اساس آئین نامه محیط زیست نسبت به پر کردن گودالها با نخاله های ساختمانی بررسی شود

 

فرماندار فردیس گفت: تخلیه زباله ها و نخاله های ساختمانی در این شهرستان ساماندهی و انتقال آنها باید با تایید اداره حفاظت محیط زیست فردیس انجام شود.
به گزارش پسماند ایران، علی قنبر زمانی روز یکشنبه در نشست کار گروه محیط زیست و پسماند شهرستان فردیس افزود: مدیران مناطق 3 و 10 شهرداری کرج و شهرداری مشکین دشت مکان مناسبی را برای تخلیه زباله هاو نخاله های ساختمانی شناسایی کنند و این مکان را اداره محیط زیست فردیس بررسی و نظرات کارشناسی را در خصوص محل تخلیه انجام بدهند.
وی گفت: بر عملکرد پیمانکاران شهرداری که در زمینه تخلیه زباله ها ونخاله های ساختمانی فعالیت می کنند نظارت بیشتر داشته باشند.
وی افزود: گودالهای معدن شن وماسه که در فردیس وجود دارد مقرر شد اداره صنعت معدن وتجارت فردیس معادنی که اجازه بهره برداری از انها را دادند از نزدیک بررسی کنند اگر به حدنصاب رسید معادن از ان مکان استفاده نکند.
فرماندار فردیس گفت: بر اساس آئین نامه محیط زیست نسبت به پر کردن گودالها با نخاله های ساختمانی بررسی شود. زمانی افزود: زباله های غیر بهداشتی باعث آلودگی زیست محیطی می شود و این موضوع یکی از مصوبات جلسه بود که نسبت به این مسئله رسیدگی می شود.
وی از تمامی ادارات شهرستان فردیس خواست با ادارات محیط زیست،شهرداری ها و آموزش وپرورش همکاری کنند. فرماندار فردیس گفت: یکی از اساسی ترین راههای کاهش آلودگی زیست محیطی در شهرستان فردیس آموزش ، فرهنگ سازی و جلب مشارکت مردمی است.
زمانی افزود: دفن زباله های غیربهداشتی در فردیس باعث آلودگی آبهای زیرزمینی می شود. وی از شهرداری ها خواست نسبت به جمع آوری نخاله های ساختمانی که از سالهای گذشته در آن محل ریخته شده اقدام کنند. 

منبع : ایرنا