معاون استاندار: دفن زباله و توسعه سایت های دفن باید در قم متوقف شود

سه شنبه 17 آذر 1394 ساعت 01:31
معاون استاندار: دفن زباله و توسعه سایت های دفن باید در قم متوقف شود
متاسفانه در کشور ما مسائل زیست محیطی دغدغه جدی مردم نیست

 

به گزارش پسماند ایران از روابط عمومی استانداری قم، محسن بهشتی روز دوشنبه در سومین جلسه کارگروه مدیریت پسماند استان اظهار داشت: کارهای خوبی در سال های گذشته در بخش پسماند به ویژه ساماندهی نخاله های ساختمانی انجام شده اما در بخش زباله های عفونی و بیمارستانی باید اقدام های جدی تری صورت گیرد.
وی افزود: اگر در هر بخش سرمایه گذاری صورت می گیرد تا خدمتی به مردم ارائه شود باید پسماندهایش را هم مدیریت کنند تا سلامت مردم به مخاطره نیفتد.
وی بیان داشت: متاسفانه در کشور ما مسائل زیست محیطی دغدغه جدی مردم نیست اما در جامعه های پیشرفته این مساله دغدغه جدی همه مردم است و همه حفظ محیط زیست را رعایت می کنند.
بهشتی با اشاره به قانون عدم دفن زباله که از سال 92 اجرایی شده افزود: قانون، دفن زباله و توسعه سایت های دفن در عرصه های منابع طبیعی را ممنوع کرده است، اما متاسفانه هنوز شاهد دفن زباله در استان هستیم.
وی گفت: لازم است دستگاه های متولی با استفاده از تجربه سایر کشورها و استفاده از فناوری های پیشرفته امروز، از این طلای کثیف تولید ثروت کنند تا هم محیط زیست حفظ شود و هم سلامت و ایمنی شهروندان افزایش یابد و هم درآمدزایی از این ثروت عظیم به عمل آید.
معاون امور عمرانی استاندار و رئیس کارگروه مدیریت پسماند در بخش دیگری از سخنان خود از واگذاری 20 دستگاه خودرو حمل زباله به دهیاری های 20 روستای استان در سال 94 خبر داد و گفت: این تعداد خودرو در دو مرحله به دهیاری های روستاهای استان واگذار شده است.
بهشتی افزود: ماهانه حدود 500 تن زباله در روستاهای استان تولید می شود که متاسفانه بخش عمده ای از آن در عرصه های منابع طبیعی دفن می شود.ک

اخبار مشابه