ضرورت اتمام طرح جامع مدیریت پسماند جنوب استان همدان

چهارشنبه 18 آذر 1394 ساعت 16:38
ضرورت اتمام طرح جامع مدیریت پسماند جنوب استان همدان
در استان همدان یک هزار و 111 تن زباله در روز تولید می‌شود.

 

به گزارش پسماند ایران، محمودرضا عراقی بعداز ظهر امروز در کارگروه مدیریت پسماند استان همدان با بیان اینکه هر سرمایه‌گذاری باید توجیه اقتصادی داشته باشد، اظهار کرد: دغدغه مدیران نیز داشتن توجیه اقتصادی است تا کارها پایدار بماند.وی با تأکید بر اینکه طرح سرمایه‌گذاری پسماند ملایر نیازمند بازنگری است، افزود: در این صورت خروجی آن بهترین بهره‌برداری خواهد داشت.
معاون عمرانی استاندار همدان با بیان اینکه برای اتمام هرچه سریعتر آن عجله داریم، خاطرنشان کرد: طرح جامع مدیریت پسماند جنوب استان باید هر چه زودتر به اتمام برسد تا سرمایه‌گذار نیز بر اساس آن عمل کند.
وی با تأکید بر اینکه مشارکت مردم در همه زمینه‌ها مورد نیاز است، تصریح کرد: اعتبار برای سخت‌افزاری تخصصی می‌دهیم اما برای کارهای نرم‌افزاری، اجتماعی و مشارکت مردم اعتبار در نظر گرفته نمی‌شود.
مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری همدان گفت: سال گذشته 94 دستگاه انواع ماشین آلات در استان تقسیم شد که 399 خودرو تاکنون بین دهیاری‌ها توزیع شده است.
عربی با تأکید بر اینکه محل‌های دفن زباله‌های روستایی معضلات حادی دارند، خاطرنشان کرد: بخش قابل توجهی از زباله‌های روستایی غیرقانونی و غیربهداشتی دفن می‌شود.
وی با بیان اینکه روزانه 313 تن زباله در روستاها تولید می‌شود، اضافه کرد: در استان همدان یک هزار و 111 تن زباله در روز تولید می‌شود.
مدیرکل دفتر امور روستایی استان همدان مشکل مدیریت پسماندها در روستاها را فقدان آمار و اطلاعات دقیق دانست و گفت: نبود مطالعات جامع در استان همدان از دیگر مشکلات مدیریت پسماند در روستاهاست.
وی با بیان اینکه در همدان 70 دهیاری فعال است، افزود: روزانه 42 تن زباله در روستاهای همدان تولید می‌شود که در سال 16 هزار و 250 تن است.
وی اضافه کرد: شهرستان ملایر با 115 دهیاری روزانه 46 تن زباله تولید می‌کند که سالانه به 17 هزار و 15 تن می‌رسد.

 

منبع : خبرگزاری فارس