20 درصد زباله‌های تولیدی قابل بازیافت هستند

یکشنبه 22 آذر 1394 ساعت 00:02
20 درصد زباله‌های تولیدی قابل بازیافت هستند

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری ارومیه گفت: 20 درصد زباله‌های تولیدی قابل بازیافت هستند.

عزیز قال امروز اظهار داشت: طرح تفکیک زباله از مبدا در شهر ارومیه مورد تاکید قرار دارد و در این زمینه مردم نیز استقبال خوبی از اجرای این طرح داشته و با شهرداری همکاری می‌کنند. وی با بیان اینکه در سال جاری شاهد رشد سه درصدی جمع‌آوری زباله‌های خشک در ارومیه هستیم، تصریح کرد: شهرداری ارومیه در زمینه تفکیک زباله‌های خشک از مبدا توانسته به کمک مردم به خوبی وارد عمل شود.
مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری ارومیه با بیان اینکه 20 درصد زباله‌های تولیدی قابل بازیافت هستند، خاطرنشان کرد: باید فرهنگ تفکیک زباله از مبدا در جامعه نهادینه شود تا بتوانیم در این زمینه توفیق بیشتری داشته باشیم.
این مسئول با بیان اینکه در این خصوص نیازمند فرهنگ‌سازی هستیم، اطلاع‌رسانی در این زمینه را موثر عنوان کرد و گفت: بحث تفکیک زباله از مبدا را از سطح مهدهای کودک‌ و مدارس در حال آموزش و اطلاع‌رسانی هستیم.
مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری با بیان اینکه این طرح در ارومیه از سال گذشته اجرایی می‌شود، ادامه داد: باید این فرهنگ که زباله‌های خشک و تر از هم تفکیک شوند، در بین مردم نهادینه شود.
قال کنترل و نظارت مدیریت پسماندهای شهری تولید شده را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: باید زباله تولید شده از نظر میزان تولید و نحوه سیستم جمع‌آوری در این شهرستان کنترل شود تا شاهد بهبود وضعیت در آینده باشیم.