تولید روزانه ۳۵۰ تا ۳۸۰ تن زباله در همدان

چهارشنبه 25 آذر 1394 ساعت 12:25
تولید روزانه ۳۵۰ تا ۳۸۰ تن زباله در همدان
کاهش حجم زباله به دلیل روش‌های بازیافتی بوده و در این راه تفکیک زباله مهم‌ترین و اثرگذارترین امر است.

 

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری همدان با اشاره به تولید روزانه ۳۵۰ تا ۳۸۰ تن زباله در همدان گفت: در حال حاضر سرانه تولید زباله به ازای هر نفر در همدان ۷۳۰ تا ۷۵۰ گرم است.
بابک مهدی آزاد در گفتگو با خبرنگار مهر بابیان اینکه زباله‌های جمع‌آوری‌شده از شهر همدان در دو سایت دفع و دفن زباله ساماندهی می‌شود، گفت: یکی از سایت‌ها مخصوص زباله‌های ساختمانی و دیگری مخصوص زباله‌های شهری است.
وی با اشاره به اینکه شهر همدان از نخستین شهرهایی است که در سال ۶۱ به سایت دفن بهداشتی زباله مجهز شد، گفت: در حال حاضر نیز سایت‌های دفن زباله شهر همدان مطابق مطالعات زیست‌محیطی و استانداردهای موردنظر از بهترین و اصولی‌ترین محل‌های دفن زباله در سراسر کشور است.
آزاد عنوان کرد: سایت‌های دفن زباله شهر همدان به لحاظ شاخصه‌های ارزیابی‌شده نظیر دوری از شهر، عمق آب‌های زیرزمینی، دوری از فرودگاه، دوری از جاده‌های اصلی شهر، دوری از آثار تاریخی و باستانی و همچنین نوع خاک محل دفن، مورد تأیید کارشناسان است.
وی همچنین به طرح تفکیک زباله از مبدأ به‌عنوان یک طرح اثرگذار در کاهش حجم زباله‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: بر اساس اطلاعات جمع‌آوری‌شده در ۱۰ سال گذشته، حجم زباله‌های تولیدی در همدان از ۵۰۰ تن در سال ۸۴ به ۳۸۰ تن در سال ۹۴ رسیده که بخشی از این کاهش به دلیل تفکیک زباله بوده است.
وی اظهار داشت: کاهش حجم زباله به دلیل روش‌های بازیافتی بوده و در این راه تفکیک زباله مهم‌ترین و اثرگذارترین امر است.