اجرای طرح‌های ویژه برای کنترل سگ‌های ولگرد

پنجشنبه 26 آذر 1394 ساعت 11:17
اجرای طرح‌های ویژه برای کنترل سگ‌های ولگرد
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج از اجرای طرح‌های ویژه برای کنترل سگ‌های ولگرد در این شهرستان خبر داد.

مجتبی اسکندری اظهار داشت: یکی از مشکلات کلانشهرها و شهرستان‌های مختلف کشور، وجود حیوانات ولگرد به ویژه سگ‌های ولگرد است.
وی افزود: مردم کرج بارها از مسئولان و مدیریت شهری می‌خواستند که در خصوص کنترل و جمع‌آوری سگ‌های ولگرد اقدامات جدی انجام شود.
این مسئول افزود: در گذشته شیوه کنترل جمعیت سگ‌های ولگرد به این صورت بود که این حیوانات را از طریق شلیک گلوله و یا شیوه‌های دیگر از بین می‌بردند که آثار مخرب بسیاری در جامعه داشت. اسکندری گفت: کشتن سگ‌های ولگرد از طریق شلیک گلوله، آسیب‌های بهداشتی بسیاری به همراه دارد به صورتی که موجب انتقال بیماری‌ها و آلودگی محیط زیست می‌شود.
وی افزود: از سوی دیگر این شیوه در ذهن مردم اثرات مخربی گذاشته و هیچ یک از شهروندان حاضر به مشاهده کشتن حیوانات بی‌گناه به این صورت و در خیابان و معابر عمومی نیستند.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج بیان داشت: در این راستا طرحی را در دستور کار قرار دادیم که بر اساس آن، سگ‌های ولگرد در سطح شهرستان کرج با شیوه‌های تخصصی و به صورت بهداشتی زنده‌گیری شده و این حیوانات در مرکزی که به منظور نگهداری از آنها در منطقه حلقه‌دره کرج ایجاد شده، نگهداری می‌شوند.
اسکندری افزود: پناهگاهی که به منظور نگهداری از سگ‌های ولگرد در این منطقه احداث شده است، بیش از 7 هزار مترمربع وسعت داشته و دارای 2 سوله است که یکی از این سوله‌ها به محل قرنطینه حیوانات،‌ عقیم‌سازی و واکسیناسیون آنها اختصاص یافته و سوله دیگر برای نگهداری از سگ‌های ولگرد استفاده می‌شود.
وی ادامه داد: خوشبختانه اجرای این طرح‌ها در کنار افزایش رضایت‌مندی مردم موجب کاهش بیماری‌های و آلودگی محیط زیست در شهرستان کرج شده است.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج افزود: از سوی دیگر اجرای طرح فوق که با هدف کنترل سگ‌های ولگرد در کرج اجرا گردید،‌ رضایت‌مندی دوستداران محیط زیست را به همراه داشته و برخی از گروه‌های حامی محیط زیست با حضور در شهرداری کرج و همچنین سازمان مدیریت پسماند از عوامل اجرای این طرح تقدیر کردند.

منبع :خبرگزاری فارس