۸۰ مخزن تفکیک زباله در شهر همدان نصب‌ شد

شنبه 28 آذر 1394 ساعت 11:45
۸۰ مخزن تفکیک زباله در شهر همدان نصب‌ شد
۸۹ درصد مردم همدان با تفکیک زباله آشنا هستند

 

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری همدان با بیان اینکه ۸۰ مخزن تفکیک زباله در شهر همدان نصب شده است، گفت: ۱۳ ایستگاه ثابت جمع‌آوری زباله‌های تفکیک شده در شهر همدان فعال است.
بابک آزاد در گفتگو با مهر بر فرهنگ‌سازی در زمینه تفکیک زباله از مبدا تاکید کرد و گفت: ۱۳ ایستگاه ثابت جمع‌آوری زباله‌های تفکیک شده در شهر همدان فعال است.
وی با بیان اینکه سازمان مدیریت پسماند شهرداری همدان با استخدام متصدیان در این ایستگاه‌ها، شرایط را برای دریافت زباله‌های تفکیک شده مردم تسهیل کرده است، افزود: در این راستا با خریداری و به‌کارگیری دو خودرو جمع‌آوری زباله‌های خشک، تفکیک زباله‌ها و جمع‌آوری آن از محله ها و درب منازل برنامه ریزی شده است.
آزاد به پوشش ۱۰۰ درصدی مدارس شهر همدان به جعبه‌های مخصوص جمع‌آوری کاغذ اشاره کرد و گفت: در ۴ سال اخیر آموزش حضوری به دانش‌آموزان انجام شده که بر این اساس تنها در سال‌ گذشته موفق به آموزش ۷۴ هزار دانش‌آموز در ۲۸۵ مدرسه شدیم.
وی با اشاره به اینکه آموزش به دانش‌آموزان با محوریت و دو موضوع «مصرف‌گرا نباشیم» و «تفکیک زباله و مدیریت پسماند» توسط کارشناسان این مجموعه انجام می‌شود، گفت: هدف از انتخاب این طیف از جامعه اثرپذیر بودن آن‌ها است. مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری همدان اضافه کرد: در حال حاضر با همکاری مدیران مدارس، کاغذها در باکس‌های مخصوص جمع‌آوری و پس از تماس تلفنی مدیران با سازمان مدیریت پسماند شهرداری همدان، کاغذها توسط ماشین‌های حمل جمع‌آوری می‌شود.
آزاد با بیان اینکه ۸۹ درصد مردم همدان با تفکیک زباله آشنا هستند، افزود: عده‌ای از افراد در تحویل اقلام جمع‌آوری شده انتظار دریافت تشویقی‌های بزرگ را دارند که این امر برای ما ممکن نیست.
وی با بیان اینکه باید در این زمینه فرهنگ‌سازی در دستور کار قرار گیرد، اظهار داشت: مردم همدان می‌توانند با تفکیک زباله از مبدأ و تماس با شماره تلفن‌های سازمان مدیریت پسماند شهرداری همدان به منظور جمع‌آوری اقلام تفکیک شده، مجموعه را کمک کنند.