توزیع مخازن پسماندهای خشک در ادارات و سازمان‌های اهواز

یکشنبه 13 دی 1394 ساعت 12:23
توزیع مخازن پسماندهای خشک در ادارات و سازمان‌های اهواز
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اهواز از توزیع مخازن پسماندهای خشک در ادارات و سازمان‌های این شهر خبر داد.

محمدامین طالقانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز با تاکید بر جلب مشارکت و تعامل شهروندان، تفکیک پسماند در مبدا را کاری ارزشمند و اقتصادی دانست و اظهار کرد: علاوه بر اینکه سود زیست‌محیطی و حتی منفعت اقتصادی آن به همگان خواهد رسید، سبب سهولت پردازش و جداسازی پسماند در مقصد نیز خواهد شد.
وی افزود: بیشتر پسماندهای خشک ادارات و ارگان‌های دولتی را کاغذ، کارتن و مشتقات کاغذی تشکیل می‌دهد، کاغذ، روزنامه، مجلات و کارتن اغلب در همه محیط‌ها از جمله ادارات، منازل، مراکز آموزشی، وجود دارد که نیازمند فرهنگ‌سازی و آموزش در خصوص کاهش مصرف هستند که نخستین توصیه در این حوزه بحث جلوگیری از اسراف و استفاده بهینه از کاغذ است.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اهواز تصریح کرد: پروژه طرح تفکیک از سال 76 به صورت آزمایشی در چهار نقطه از شهر اهواز با مشارکت بخش خصوصی و جذب پیمانکار آغاز شده بود که به دلیل بحث فرهنگسازی و عدم وجود پیمانکار و سرمایه‌دار قوی با شکست مواجه شده است.
طالقانی ادامه داد: امید است بتوانیم تا سه ماه دیگر با جذب پیمانکار و طبق یک برنامه زمان‌بندی شده در مناطق یک، دو، سه و هشت این طرح را به مرحله اجرا درآوریم که هم شهروندان بتوانند از آن سود ببرند و هم ارزش اقتصادی برای پیمانکار داشته باشد.
وی تصریح کرد: از جمله اقدامات این سازمان برای جمع‌آوری پسماندهای خشک به ویژه کاغذ تهیه 10 هزار مخزن 40 لیتری است که در ادارات و ارگان‌های دولتی توزیع که ابتدا از ادارات منطقه 2 شهرداری آغاز می‌شود و سایر مناطق را تحت پوشش قرار می‌دهد.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اهواز در پایان خاطرنشان کرد: امید است شهروندان با مشارکت هر چه بیشتر در امر جداسازی پسماند خشک از تر ما را در اجرای هر چه بهتر این طرح یاری رسانند و با مراقبت و استفاده بهینه از این مخازن، مشوق ما در اجرای گسترده این طرح در تمام ادارات و ارگان‌ها باشند.
به گزارش خبرگزاری فارس، این طرح در مدارس سطح شهر آغاز شده و با توزیع و در اختیار قرار دادن مخازن ویژه جمع‌آوری کاغذ به این مدارس و جمع‌آوری آن طبق برنامه زمان‌بندی شده در سطح شهر در حال اجراست.