آتش زدن زباله های بیمارستانی معضل مردم ایرانشهر

سه شنبه 15 دی 1394 ساعت 11:33
آتش زدن زباله های بیمارستانی معضل مردم ایرانشهر
آلودگی هوا ناشی از آتش زدن زباله های بیمارستانی به یکی از معضل های بهداشتی مردم ایرانشهر تبدیل شده است.

به گزارش پسماند ایران شهردار ایرانشهر روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از دفن غیربهداشتی و آتش زدن زباله های بیمارستانی در این شهر انتقاد کرد.
محمدانوش امینی فرد گفت: دفن پسماندهای بیمارستانی به روش آتش زدن در سایت دفن زباله یکی از معضلات منطقه است. وی افزود: سوختن زباله های عفونی در شمال شهر ایرانشهر سلامت شهروندان را تهدید می کند. وی اظهار داشت: با توجه به شیوع بیماری آنفلوآنزا از دست اندرکاران دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر انتظار داریم از آتش زدن و دفن غیربهداشتی زباله های عفونی و بیمارستانی در ایرانشهر جلوگیری کنند.
معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایرانشهر هم آتش زدن زباله های بیمارستانی را کاری نادرست دانست و گفت: متاسفانه نبود فضای مناسب برای دفن زباله های عفونی موجب شده که شرکت پیمانکار اقدام به دفن غیر بهداشتی این نوع از زباله ها به صورت غیر قانونی کند که این کار مورد تائید مجموعه علوم پزشکی نیست.
دکتر فیض الرحمن رسولی زاده تاکید کرد: انتظار می رود شهرداری نسبت به ساماندهی و دفن بهداشتی زباله ها اقدامات لازم را انجام دهد.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست ایرانشهر هم از مدیریت پسماندها در این شهرستان انتقاد کرد و گفت: دفن زباله ها در منطقه غیر بهداشتی انجام می شود و تهدیدی جدی برای سلامت شهروندان است. محمدانور هاشمزهی افزود: بر مبنای اصول بهداشتی و بهسازی زیست محیطی باید زباله هایی که منشا آلودگی هستند در اسرع وقت دفن شود در غیر این صورت با انتشار و انتقال بیماری، ایجاد بو، چشم انداز بد و نشت شیرآبه زباله ها موجب آلودگی شدید محیط زیست خواهد شد.

اخبار مشابه