معاون وزیر کشور : دولت برای محل مشکلات زباله در کشور جدی است

سه شنبه 15 دی 1394 ساعت 11:39
معاون وزیر کشور : دولت برای محل مشکلات زباله در کشور جدی است
دولت تدبیر و امید برای حل مشکلات زباله در مناطق مختلف کشور جدی است.

به گزارش پسماند ایران ، هوشنگ خندان دل روز سه شنبه در جلسه ستاد مدیریت پسماند مازندران در رامسر افزود : برای این منظور دولت اعتبارات خوبی تخصیص داده است.
وی بر برخورد علمی تر و فنی تر با موضوع دفن زباله تاکید کرد و یاد آور شد : با ساماندهی مراکز کمپوست و ایجاد زمینه برای جمع آوری زباله ، مقدمات اقتصادی کردن روند مدیریت پسماند و خود کفا نمودن این مراکز اندیشیده شود.
معاون وزیر کشور ایجاد مراکز میانی جمع آوری زباله در استان و ارجاع بازگشتی کارخانه های کمپوست به نیروگاه های زباله سوز را طرحی مطلوب توصیف کرد و گفت : با این روند می توان بخش آلی زباله را به طبیعت بازگرداند و بقیه را سوزاند. وی با بیان اینکه باید کارخانه های کمپوست را حدالامکان تثبیت و مشکلات این مراکز را رفع کرد ، افزود : برای تقویت خطوط این کارخانه ها، مرمت خطوط فرسوده و ایجاد خطوط مدرن، باید طرحی دقیق مورد مطالعه قرار گیرد و برنامه ای اصولی ارائه شود.
خندان دل از تلاش برای ساماندهی سایت های پسماند زباله در مازندران با مشارکت استان و شهرداری ها خبر داد و گفت : این اقدام مهم باید در زمان تعیین شده به نتیجه برسد.
وی بر استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در ایجاد و مدیریت نیروگاه های زباله سوز تاکید کرد و افزود : مراحل مختلف راه اندازی نیروگاه زباله سوز باید تحت نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست استان صورت گیرد . معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران نیز در این جلسه با ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در خصوص مدیریت پسماند استان در دولت تدبیر و امید ، گفت : در دولت یازدهم، پیگیری های مهم و خوبی از سوی محیط زیست استان و کشور صورت گرفت و برخی از موانع جدی این بخش رفع شد.
علی نبیان با بیان این که در موضوع مدیریت پسماند استان از ظرفیت دانشگاه و اهل فن بهره گیری شد ، افزود : همه تلاش استان این است تا دو نیروگاه زباله سوز ساری و نوشهر در پایان سال 95 به بهره برداری برسد. معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور به همراهی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و اعضا ستاد مدیریت پسماند مانزدران از بعضی مراکز مدیریت پسماند استان در شهرهای مختلف بازدید کرد.

 

منبع : پسماند ایران

اخبار مشابه