در آستانه سالگرد پيروزي انقلاب : تقدير از پاکبان شهرداري قزوين

سه شنبه 13 بهمن 1394 ساعت 20:23
 در آستانه سالگرد پيروزي انقلاب : تقدير از پاکبان شهرداري قزوين
مجتبي منتظري مدير عامل سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين گفت: در مراسمي و همزمان با دهه مبارک فجر از خدمات و زحمات پاکبانان و خادمان پاکيزگي شهر تقدير خواهد شد.

به گزارش روابط عمومي سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين؛مجتبي منتظري اعلام کرد: پاکبانان براي پاکيزکي شهر و محيط زيست شهري زحمات فراواني مي کشند که قابل تقدير است، اما شرايط ايده آل زماني محقق مي شود که هر کدام از ما به عنوان يک فرد در اين جامعه به مسئوليت خود در قبال محافظت از طبيعت و محيط زيست و پاکيزه نگه داشتن زمين درست عمل کنيم و در اين زمينه مسئولانه برخورد کنيم.
وي ضمن اشاره به اينکه يکي از مهم‌ترين تأکيدات دين اسلام طهارت است واين عزيزان رسالت خطير پاکيزگي در شهر را برعهده دارند خاطر نشان کرد: پاکبانان خدمت مهمي به جامعه مي‌کنند و اگر فقط براي چند روز پاکبانان وظيفه خود را زمين گذارند انواع بيماري‌ها در جامعه رواج پيدا مي‌کند وطراوت و شادابي از جامعه رخت برمي‌بندد.
وي با بيان اينکه اين خدمت گزاران در شهر مسئوليتي خطير به عهده دارند بيان داشت: تلاش مي کنيم به سمت شهري بدون زباله حرکت کنيم. در اين مسير همراهي و همکاري مردم بزرگترين کمک کننده است. ما تلاش مي کنيم به مردم بگوييم که اگر هر کدام از ما به عنوان يک فرد چنانچه مديريت محدودي در اين موضع اعمال کنيم، زباله اي را از خودرو به بيرون پرتاب نکنيم و يا اين که در خانه و محل کار زباله کمتري توليد کنيم و آن را کم حجم و تفکيک کنيم، کمک بزرگي به مديريت پسماند و سلامت شهري کرده ايم.
مدير عامل سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين بحث آموزش پاکبانان را مورد توجه قرار داد و گفت: سعي داريم بحث آموزش پاکبانان را بيش از پيش گسترش دهيم تا خطرات ناشي از نوع کار براي سلامتي اين عزيزان کاهش يابد از اين رو دوره هاي آموزش پاکبان براي تمامي پاکبانان برگزار مي شود و بنا به نوع شغل با نحوه صحيح فعاليت در حوزه خدمات شهري و خطرات پيش روي اين شغل آشنا مي گردند.
وي ضمن تکريم جايگاه والاي پاکبانان ، بر ارتقاي جايگاه اجتماعي اين شغل تأکيد کرد و افزود: در اين زمينه اقداماتي را انجام داده‌ايم و هنوز هم ضرورت فرهنگ سازي در اين موضع احساس مي‌شود.
منتظري در ادامه اظهار کرد :توجه و پيگيري حقوق پاکبانان نيز با کنترل و نظارت بر فعاليت پيمانکاران در چارچوب ضوابط اداره کار صورت ميگيرد .
وي با اشاره به نظارت دقيق بر پوشش پاکبانان و نوع وسائل حفاظت فردي در محيط کار خاطر نشان کرد: توجه به مسائل بهداشتي اين عزيزان و پيشگيري از بيماريهاي منتقله و خطر ناک يکي از مهم ترين موضوعاتي است که به طور ويژه به آن توجه مي شود .در همين رابطه طرح واکسيناسيون پاکبانان به صورت دوره اي انجام ميگيرد.
اين مسئول با بيان اينکه از پاکبانان موفق در کار به صورت ويژه و اختصاصي تقدير خواهد شد افزود: تنها کاري که از عهده ما بر مي‌آيد اين است که تقدير و تشکري از اين عزيزان و زحمتکشان داشته باشيم تا هم تقويت روحي آنهاباشد و هم الگوسازي شود براي ديگران و بگوييم افراد بسياري در اين جامعه هستند که در اين شهر بدون ادعا زحمت ميکشند تا ما در رفاه باشيم از اين رو علاوه بر تقدير از تمامي پاکبانان شهر از پاکباناني که در کار موفق بوده و رضايت شهروندان را جلب نموده اند و در آزمون دوره آموزش پاکبان نمره بالايي کسب کرده اند به صورت ويژه و اختصاصي تقدير خواهد شد و علاوه بر آن به مشهد مقدس نيز اعزام خواهند شد.
منتظري در ادامه تصريح کرد:خواهش من از شهروندان اين است که به فرزندان خود بياموزند تا همانطور که در محيط خانه نظافت و بهداشت را رعايت مي کنند, به همان صورت نيز براي فضاي عمومي شهر دلسوز باشند. هر زباله اي که به زمين مي ريزد اين زحمت کشان را مجبور ميکند تا قامت خم کنند و آن را بردارند .
وي ادامه داد:وظيفه همه ماست که با رعايت اصول بهداشتي و حفظ پاکيزگي محيط شهري در کمک و حمايت از پاکبانان کوشا باشيم.
وي در پايان ضمن تقدير و تشکر از ازتمامي پرسنل سازمان و پاکبانان زحمت کش خدمات شهري ،اظهار کرد: پاکبانان با تلاش و همت خود آرامش را براي مردم به ارمغان مي آورند و ما هم بايد سعي کنيم تا موجبات آرامش و رفاه اين قشر پرتلاش و زحمت کش را فراهم نماييم .