خطوط کارخانه پسماند شهرداری نیاز به نو‌سازی و بهبود کیفیت دارد

پنجشنبه 15 بهمن 1394 ساعت 11:19
خطوط کارخانه پسماند شهرداری نیاز به نو‌سازی و بهبود کیفیت دارد
خطوط فعال در کارخانه پسماند شهرداری قدیمی است و این خطوط از حدود 15 سال گذشته تاکنون فعال است که این خطوط نیاز به نو‌سازی و بهبود کیفیت دارد.

به گزارش پسماند ایران، امیرحسین کمیلی در حاشیه دومین بازدید سرزده رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان از سازمان پسماند شهرداری اظهار کرد: بازدید سرزده رئیس شورای شهر از این سازمان کار خوب و ارزشمندی است و در جریان قرار گرفتن مسئولان تصمیم‌گیر شهری نسبت به موضوعات کار مهم و موثری است.
وی با بیان اینکه البته از اعضای شورای شهر برای بازدید از این مجموعه دعوت شده تا در کنار بازدید از این مجموعه، توضیحاتی را از فعالیت‌ها و اقدامات صورت گرفته در این سازمان و مشکلات این سازمان را برای اعضای شورای شهر ارائه بدهیم، افزود: این بازدید‌ها و آشنایی مسئولان تصمیم‌گیر شهر با مشکلات و معضلات برای ارائه راهکار‌های لازم به منظور برطرف شدن این مشکلات بسیار خوب و موثر است.
مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه حدود دو هفته گذشته نیز اعضای کمیسیون بهداشت، سلامت و خدمات شهری شورای شهر و تعدادی دیگر از اعضا از این سازمان بازدید داشتند، تصریح کرد: طی این بازدید توضیحاتی در زمینه فعالیت‌ها و اقدامات و مشکلات این سازمان به اعضای شورای شهر ارائه شد و بازدید خوب و موثری بود.
وی با تاکید بر اینکه بازدید رئیس شورای شهر از این مجموعه خوب و موثر است و گفت‌و‌گو و تبادل نظر با مسئولان تصمیم‌گیرنده شهر و نتایج این بازدید‌ها می‌تواند به ارتقای کیفی مجموعه سازمان پسماند شهری کمک کند، ادامه داد: کاری که در مجموعه سازمان پسماند شهرداری صورت می‌گیرد، برای افزایش بهره‌وری مجموعه است.
کمیلی با بیان اینکه کاهش هزینه‌ها و افزایش کیفیت و راندمان کاری از مهم‌ترین رویکرد‌ها و سیاست‌های اجرایی در این سازمان است، تاکید کرد: با اقداماتی که انجام شده و برنامه‌های اجرایی در این سازمان و حمایت‌های صورت گرفته این مهم در حال تحقق است.
وی با اشاره به اینکه خطوط فعال در کارخانه پسماند شهرداری قدیمی است، افزود: از زباله‌های جمع‌آوری شده در شهر در کارخانه پسماند شهرداری کود کمپوست تولید می‌شود و از کود کمپوست برای افزایش کیفیت و غنی شدن خاک و کیفی‌سازی تولید محصولات کشاورزی استفاده می‌شود.
مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری اصفهان با تاکید بر اینکه روزانه یک‌هزار 350 تن پسماند در شهر اصفهان تولید می‌شود، گفت: خطوط فعال در کارخانه پسماند شهرداری قدیمی است و این خطوط از حدود 15 سال گذشته تاکنون فعال است که این خطوط نیاز به نو‌سازی و بهبود کیفیت دارد.
وی با بیان اینکه سیستم‌ها و تجهیزات جدید‌تر و روش‌ها و مدل‌های جدید‌تری برای ارتقای کیفیت کار وجود دارد، اظهار کرد: استفاده از این تجهیزات و روش‌ها در کارخانه پسماند شهرداری بررسی شده و درصدد هستیم با کمک و حمایت‌های مسئولان و پیش‌بینی اعتبارات لازم برای این مهم در بودجه سال آتی شهرداری تجهیزات و روش‌های مورد استفاده در این کارخانه را ارتقاء بدهیم تا کیفیت کار افزایش پیدا کند.
کمیلی با اشاره به اینکه حدود 70 نفر در کارخانه پسماند شهرداری مشغول به فعالیت هستند، ادامه داد: حدود 30 نفر نیز در ستاد و دفتر سازمان مشغول به فعالیت هستند.
وی با تاکید بر اینکه فعالیت در کارخانه پسماند شهرداری سخت و زیان‌آور است که در سال‌های گذشته با ارتباطات با اداره کار و امور اجتماعی این موضوع تایید شده است، تصریح کرد: در حال حاضر نیز کارگران و نیرو‌های فعال در این کارخانه مشمول قانون مشاغل سخت و زیان‌آور هستند و از مزایای آن استفاده می‌کنند.
مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری اصفهان اضافه کرد: امسال نیز تلاش کرده‌ایم که وضعیت رفاهی این نیرو‌ها را ارتقاء دهیم و با حمایت هیئت مدیره و شورای سازمان برای تبدیل قرارداد‌های شرکتی به قرارداد‌های سازمانی نیرو‌هایی که از سال‌های گذشته در این مجموعه مشغول به فعالیت و خدمت‌رسانی هستند، اقداماتی انجام شده است و این فعالیت‌ها تداوم پیدا می‌کند.
وی با بیان اینکه در زمینه رفاهی نیرو‌ها نیز اقداماتی برای ارتقای خدمت‌رسانی به آنها و برگزاری جشن‌های دوره‌ای برای نیرو‌ها انجام شده است، تاکید کرد: حدود یک ماه پیش نیز یک جشن پرسنلی را در خانه جوان برای نیرو‌های این مجموعه برگزار کردیم و براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته درصدد هستیم که تا پایان سال جشن‌های خانوادگی را برای نیرو‌های این مجموعه برگزار کنیم.
کمیلی با اشاره به اینکه با انجام این اقدامات برای ارتقای سطح رفاهی و ایجاد همبستگی میان نیرو‌های این مجموعه تلاش می‌شود، افزود: در زمینه مسائل تسهیلاتی نیز تلاش شده که اصفهان کارت‌های در اختیار این نیرو‌ها به موقع شارژ شود.
وی با تاکید بر اینکه در زمینه مسائل رفاهی مانند لباس کار و سایر مسائلی که در کل مجموعه‌های شهرداری صورت می‌گیرد، در سال‌های گذشته به دلیل مسائل نقدینگی در سازمان پسماند کمتر اتفاق می‌افتاد، گفت: تمهیداتی برای رسیدگی به این موضوع اندیشده می‌شود که به مسائل رفاهی نیرو‌های این سازمان به صورت متناوب رسیدگی شود تا نیرو‌های این سازمان بتوانند از این تسهیلات و خدمات استفاده کنند.
مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری اصفهان اظهار کرد: برای ارتقای سطح کیفی نیرو‌های این سازمان اقدامات و تلاش‌هایی صورت گرفته است و وضعیت این سازمان طی چند ماه اخیر به صورتی است که سطح کیفی و تحصیلاتی سازمان افزایش پیدا کرده است.
وی با بیان اینکه برای بحث‌های آموزشی نیز برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده تا آموزش نیرو‌ها در سطوح مختلف به صورت جدی‌تر و به‌روز‌تر صورت بگیرد، ادامه داد: بخش پژوهشی و فناوری سازمان نیز به صورت مناسب تقویت شده و ساختار منظم و منسجمی برای بررسی فناوری‌های روز مورد استفاده در سازمان پسماند ایجاد کرده‌ایم.
کمیلی تصریح کرد: حدود یک‌هزار و 350 تن زباله هر شب در کارخانه دریافت می‌شود که حدود 600 تن آن به بخش تولید کود کپوست وارد می‌شود و در سایت تخمیر این کارخانه می‌رود که حدود دو ماه طول می‌کشد.
وی با تاکید بر اینکه روزانه 60 درصد از زباله تولیدی در اصفهان وارد سایت تخمیر کارخانه پسماند شهرداری می‌شود که حدود 20 تا 25 درصد از این زباله‌ها به کود کمپوست تبدیل می‌شود، اضافه کرد: روزانه حدود 200 تا 250 تن از زباله‌های تولیدی در شهر اصفهان به کود کمپوست تبدیل می‌شود.
مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری اصفهان تاکید کرد: این کود کمپوست قابل استفاده در مصارف کشاورزی است و در حال حاضر از این کود در پارک‌ها استفاده می‌شود و تلاش می‌کنیم که کود کمپوست تولیدی را با کیفیت بالا ارائه بدهیم. وی در پایان افزود: حدود 400 تن از زباله تولیدی در اصفهان نیز برای بازیافت می‌رود و ضایعاتی است که در حال حاضر برنامه‌ریزی لازم را برای تبدیل این ضایعات به انرژی گرمایی و الکتریکی انجام می‌دهیم.

 

منبع :باشگاه خبرنگاران جوان