ساماندهی زباله شهری به صورت مکانیزه در دستور کار مدیریت پسماند قزوین

پنجشنبه 15 بهمن 1394 ساعت 12:12
ساماندهی زباله شهری به صورت مکانیزه در دستور کار مدیریت پسماند قزوین
هم‌اکنون تنها ۳۰ درصد از پسماند شهری قزوین به صورت مکانیزه جمع‌آوری شده که افزایش این آمار در دستور کار مدیریت پسماند شهری قزوین قرار گرفته است.

به گزارش پسماند ایران، مجتبی منتظری مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین در همایش تجلیل از پاکبانان شهر قزوین اظهار داشت: بیش از 70 درصد پسماند شهری قزوین به صورت سنتی جمع‌آوری می‌شود که باید با تمهیدات لازم این روش به کلی برچیده شود.
وی افزود: بی‌شک اجرای مکانیزاسیون خدمات شهری به عنوان خدمتی ماندگار و با هدف حفظ سلامت پاکبانان و رضایت مندی شهروندان چشم‌انداز روشنی را برای حوزه خدمات شهری در عرصه خدمات‌رسانی پدید خواهد آورد، بنابراین این مهم در دستور کار سازمان قرار دارد.
منتظری با بیان اینکه بهداشت و سلامت پاکبانان باید تأمین شود عنوان کرد: امروزه توجه به جنبه‌های آموزش ایمنی به منظور آگاهی یافتن کارکنان از اینکه چگونه با رعایت اصول ایمنی فعالیت کنند باعث بهبود تولید، تدوام اشتغال و کاهش خطرات محیط کار می‌شود.
وی تصریح کرد: با توجه به تهدیداتی که پاکبانان با آن مواجه هستند و امکان انتقال بیماری که به خانواده و جامعه وجود دارد، افزایش سطح آگاهی آنان امر ضروری است، در این راستا سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین آموزش را همواره به عنوان وسیله‌ای مطمئن برای بهبود کمیفیت عملکرد و حل مشکلات مدیریت مد نظر قرار داده است.
منتظری خاطرنشان کرد: در تفاهم‌نامه‌ای با دفتر امور شهری استانداری قزوین و اداره کل آموزش فنی‌وحرفه‌ای قزوین منعقد شد، تمامی کارگران فعال در حوزه خدمات شهری ملزم به دریافت گواهی مهارت شغل پاکبان هستند.
مدیرعامل مدیریت پسماند شهری شهرداری قزوین با بیان این مطلب که تاکنون 480 نفر این دوره‌ها را گذارنده‌اند،گفت: اکنون 500 نفر در حوزه مدیریت پسماند کار اجرایی می‌کنند که 320 نفر آنان پاکبان و 180 نفر راننده بخش ترابری هستند.

 

منبع : خبرگزاری تسنیم