روزانه 1200 تن زباله در مشهد دفن می‌شود

سه شنبه 20 بهمن 1394 ساعت 03:18
روزانه 1200 تن زباله در مشهد دفن می‌شود
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد گفت: روزانه هزار و 200 تن زباله در مشهد دفن می‌شود که اگر شهروندان در مسیر تکفیک زباله از مبدأ و اصلاح الگوی مصرف گام بردارند شاهد کاهش دفن این مقدار از زباله خواهیم بود.


به گزارش پسماند ایران به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، علی نجفی اظهار کرد: روزانه نزدیک به 2 هزار تن زباله در شهر مشهد جمع‌آوری می‌شود که بخشی از این زباله‌ها خشک و قابل بازیافت و بخش دیگر در مکان‌های مخصوص دفن می‌شود.
وی افزود: با توجه به این مهم روزانه نزدیک به هزار و 200 تن زباله در محل دفن واقع در 35 کیلومتری مشهد در مسیر جاده میامی دفن می‌شود.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد به ظرفیت محل دفن زباله مشهد اشاره کرد و گفت: در حال حاضر دفن‌گاه زباله شهر مشهد واقع در جاده میامی تا سال 1408 ظرفیت دفن پسماند را دارد.
نجفی همچنین در ارتباط با جمع‌آوری زباله‌های بیمارستانی نیز تصریح کرد: همچنین روزانه 22 تن زباله بیمارستانی در مشهد جمع‌آوری می‌شود.
وی گفت: شهروندان اگر به اصلاح الگوی مصرف و تفکیک زباله از مبدأ توجه کنند شاهد دفن این میزان زباله نخواهیم بود.
به گفته مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد، این اقدام نتیجه مطلوب دیگری دارد که همان ایجاد یک فرصت بهینه جهت اشتغال‌زایی برای جوانان و کمک به اقتصاد است.
نجفی با بیان اینکه البته سازمان مدیریت پسماند شهرداری اقدامات موثری را انجام داده است، بیان کرد: در حال حاضر عملکرد شهرداری مشهد در حوزه مدیریت پسماند به عنوان عملکرد برتر در کشور شناخته شده است.
وی به افتتاح کارخانه تولید کود کمپوست اشاره کرد و در این خصوص ادامه داد: این کارخانه که هزار تن ظرفیت دارد به زودی افتتاح می‌شود که با آغاز فعالیت آن میزان زباله دفنی کاهش چشمگیری پیدا می‌کند.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد گفت: در حال حاضر نزدیک به 41 درصد از محل دفن زباله در مشهد به فضای سبز اختصاص پیدا کرده است.