امحاء 8410 کیلوگرم پسماند در دی ماه سال جاری

سه شنبه 20 بهمن 1394 ساعت 11:33
امحاء 8410 کیلوگرم پسماند در دی ماه سال جاری
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک از امحاء 8 هزار و 410 کیلوگرم پسماند در دی ماه سال جاری خبر داد.


به گزارش پسماند ایران به نقل از روایط عمومی شهرداری اراک، مرادعلی عباسی در گزارشی به عملکرد سازمان مدیریت پسماند در دی ماه سال جاری اشاره کرد و بیان داشت: حفظ بهداشت جامعه و افراد آن از جنبه‌های مختلف یعنی بهداشت فردی، بهداشت عمومی و بهداشت محیط زیست قابل بررسی است.
وی اظهار داشت: افراد جامعه باید بدین باور برسند که علاوه بر رعایت موازین بهداشت فردی ملزم به حفظ بهداشت محیط پیرامون خود هستند زیرا در صورت عدم رعایت این موضوع سلامت آنها و سلامت سایر افراد جامعه را به مخاطره می‌اندازد و یکی از موارد مهم در زمینه حفظ و ارتقاء سلامت افراد و جامعه دفع زباله و مواد زائد از راه‌های صحیح است.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک در ادامه به امحاء 8 هزار و 410 کیلوگرم پسماند در دی ماه سال جاری اشاره کرد و افزود: به طور کلی در دی ماه سال جاری امحاء 3 هزار و 480 کیلوگرم ماده غذایی فاسد به تقاضای مرکز بهداشت و 4 هزار و 930 کیلوگرم بیلستر و پوکه دارویی به درخواست دانشگاه علوم پزشکی توسط سازمان صورت گرفته است.
عباسی اظهار داشت: مساحت رفت و روب شهری در دی ماه سال جاری 313 میلیون مترمربع در شوارع، بلوارها و کوچه‌های سطح شهر اراک می‌باشد که توسط کارگران خدوم و زحمت‌کش شهرداری پاکسازی می‌شود که از این میزان 119 میلیون مترمربع سهم منطقه یک، 95 میلیون مترمربع سهم منطقه دو و 98 میلیون مترمربع سهم منطقه سه می‌باشد. وی گفت: عملیات تنظیف شهری به صورت 24 ساعته در سطح شهر اراک در حال انجام می‌باشد.