توزیع بیش از 10 هزار بروشور آموزشی در مساجد

شنبه 24 بهمن 1394 ساعت 00:51
توزیع بیش از 10 هزار بروشور آموزشی در مساجد
همزمان با آغاز دهه فجر انقلاب اسلامی مراسم سخنرانی با موضوع تعریف پسماند و انواع آن، چگونگی مدیریت و تفکیک، کم حجم سازی، آبگیری و کاهش تولید پسماند در مبدأ در سطح مساجد استان تهران برگزار می‌شود.


به گزارش پسماند ایران، جعفری، مدیر عامل سازمان با اشاره به برنامه‌های در نظر گرفته شده در ایام‌الله دهه فجر گفت: این سازمان دهه مبارک فجر را با حضور در گلزار شهدای بهشت زهرا (س) و جایگاه جلوس امام خمینی (ره)، تجدید بیعت با ایشان، برگزاری آیین غبار روبی و گلباران مزار شهدا آغاز کرده و با برگزاری مسابقات ورزشی، برپایی ایستگاه صلواتی و پذیرایی از پرسنل سازمان به همراه پخش سرودهای انقلابی موجبات تبیین و تداعی روحیه نشاط و شادی ناشی از پیروزی انقلاب در بین پرسنل را فراهم آوردند.
مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند با تاکید بر لزوم تقلیل و تفکیک پسماند در مبدأ در راستای بهره مندی همگان از هوای پاک و آسمان آبی؛ خاطرنشان کرد: یکی از راهکارهای بسیار سازنده در حفظ سرمایه‌های حیاتی خداوندی و بهبود کیفیت محیط زیست، فرهنگ‌سازی هست و با توجه به اهمیت تعامل انسان با محیط زیست و تأثیر عملکرد منفی یا مثبت وی بر آن، ترویج فرهنگ‌های صحیح زیست محیطی در خصوص رفتار انسان با طبیعت از جمله مدیریت صحیح پسماند، از طریق مساجد به عنوان یک پایگاه آموزشی با ابعاد معنوی، بسیار مؤثر و کارا به نظر می‌رسد.
دکتر جعفری در ادامه از حضور قائم مقام، معاونین و کارشناسان این سازمان در مساجد منتخب سطح شهر تهران در ایام مبارک دهه فجر خبر داد و افزود: با توجه به توصیه‌های بسیار روشن و اکید دین مبین اسلام به جنبه‌های حفاظت از محیط زیست و با عنایت به مستعد بودن پذیرش ابعاد معنوی مفاهیمی از قبیل اصلاح الگوی مصرف، تفکیک پسماند در مبدأ، کم حجم سازی پسماند و... در مساجد، برنامه ریزی و هماهنگی‌های لازم با ادره امور مساجد و مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری در خصوص آموزش و فرهنگ سازی مدیریت صحیح پسماند در مساجد شاخص تهران طی ایام دهه فجر به عمل آمد.
وی در ادامه با اشاره به توزیع حدود 10000 بروشور آموزشی با عنوان آقای بازیافت در بیش از 50 مسجد واقع در سطح شهر تهران اظهار داشت: مدیریت بهینه پسماند و تفکیک ، کم حجم سازی، آبگیری و کاهش تولید پسماند در مبدأ از جمله عناوین ارائه شده بوده که به نمازگزاران واقع در مساجد بعد از نماز مغرب و عشاء ارائه می‌گردد.
مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند در انتها خاطر نشان کرد: فرهنگ‌سازی و تبدیل آن به یک باور دائمی بطوریکه در نسل‌های بعدی نیز ادامه داشته باشد تنها با استمرار آگاه سازی و جلب مشارکت شهروندان به وجود می‌آید و این سازمان نیز همواره ضمن فراهم نمودن زمینه‌های پذیرش آموزش‌های ارائه شده، از اماکنی همچون مساجد به‌عنوان یکی از پایگاه‌های مؤثر و کارا استفاده می‌کند.

 

منبع : خبرگزاری موج