پیشنهاد افزایش 15 درصدی هزینه رفت و روب شهری قم سال95

شنبه 24 بهمن 1394 ساعت 20:38
پیشنهاد افزایش 15 درصدی هزینه رفت و روب شهری قم سال95
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم گفت: این سازمان برای سال آینده پیشنهاد بودجه‌ای با افزایش 15 درصدی برای رفت و روب شهری را به شورای اسلامی شهر تقدیم کرده است.


به گزارش پسماند ایرانبه نقل از روابط عمومی شهرداری قم، سید عبدالله میرابراهیمی بیان کرد: سال جاری شهرداری قم برای جمع‌آوری زباله و رفت و روب شهر 52 میلیارد تومان هزینه کرده که این مقدار نسبت به سال گذشته 15 درصد افزایش داشته است. البته شورای اسلامی شهر این افزایش هزینه را قبول ندارد و معتقد است باید در این زمینه انقباضی عمل شود.
وی گفت: بخشی از این افزایش هزینه رفت و روب شهری در هر سال مربوط به افزایش ناشی از تورم و بخش دیگری به دلیل رعایت‌نکردن ساعت‌های بیرون گذاشتن زباله از خانه، ریختن زباله در معابر و افزایش تولید زباله است.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم بیان کرد: باید در این عرصه فرهنگ‌سازی را جدی گرفت تا مردم به این نتیجه برسند که در مدیریت پسماند نقشی دارند و همه چیز را نباید به شهرداری سپرد. مانند گذشته که مردم جلوی درب خانه‌ها و کوچه‌هایشان را جارو می‌کردند و منتظر نهاد و ارگانی نمی‌ماندند.
وی با اشاره به اینکه روزانه نزدیک به 700 تن زباله در قم تولید می‌شود، گفت: فقط جمع‌آوری این حجم زباله سالانه 24 میلیارد تومان برای شهرداری هزینه دارد. این در حالی است که مردم باید ساعت بیرون گذاشتن زباله را تنظیم کنند و رعایت نظافت معابر را جدی‌تر بگیرند.
میرابراهیمی اضافه کرد: مشکل دیگر ما در این حوزه برخی مطب‌های پزشکی هستند که به جداسازی زباله‌های عفونی اقدام نمی‌کنند و این برای نیروهای ما و مردم مشکلاتی ایجاد می‌کند.