حضور شهرداری میلان متشکل از سرمایه گذاران ایتالیایی در سازمان مدیریت پسماندتهران

چهارشنبه 28 بهمن 1394 ساعت 18:42
حضور شهرداری میلان متشکل از سرمایه گذاران ایتالیایی در سازمان مدیریت پسماندتهران
شهرداری میلان متشکل از سرمایه گذاران شرکت های ایتالیایی در دومین روز از سفرشان به ایران ، از مراکز مختلف سازمان مدیریت پسماند بازدید نمودند.


به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان مدیریت پسماند، نمایندگان شرکت های ایتالیایی که در زمینه ساخت و تجهیز زباله سوز بیمارستانی و خانگی، تولید انرژی از پسماند و همچنین ساخت ماشین آلات جمع آوری تخصص داشته و فعالیت می کنند، ضمن بازدید از پروژه های زیست محیطی سازمان، در خصوص مشارکت در ارتقاء مدیریت پسماند شهر تهران به بحث و تبادل نظر پرداختند.
در جریان این برنامه که تعدادی از مدیران و معاونین سازمان و کارشناسان حوزه مورد بازدید نیز حضور داشتند؛ سرمایه گذاران ایتالیایی پس از بازدید ایستگاه انتقال میانی پسماند(بیهقی)، به منظور مشاهده سامانه هاضم واقع در آبعلی به آن مرکز رفتند.
در ادامه با فعالیتهای جاری در مجتمع پردازش و دفع آرادکوه شامل خطوط پردازش پسماند، سایت تخمیر و پالایش کمپوست، سلول دفن بهداشتی، زباله سوز و تصفیه خانه شیرابه آشنا شده و از توضیحات کارشناسان مرکز دفع نهایی پسماند واقع در مجتمع پردازش و دفع آرادکوه بهره مند شدند.
در جلسه ای که در انتهای این بازدید در ساختمان مرکزی سازمان مدیریت پسماند با حضورمدیر عامل شرکت VOMMو نماینده شرکت A2A و همچنین دکتر جعفری، مدیر عامل و جمعی از مدیران ومعاونین سازمان برگزارشد، نمایندگان شرکت های مذکور ضمن تاکید بر اهمیت بازدید انجام شده بر تعامل بین دو کشور؛ در زمینه های ساخت زباله سوز بیمارستانی و بی خطر نمودن پسماند های بهداشتی و درمانی، احداث کارخانه های تولید انرژی و ساخت ماشین آلات جمع آوری پسماند اعلام آمادگی جهت همکاری و مشارکت کردند.
در ادامه دکتر جعفری توضیحات لازم را در خصوص دستاوردهای موفق پروژه های سازمان و انعکاس نتایج آن در ارتقاء سطح سلامت ، بهداشت و رفاه شهروندان را بیان نموده و پیشنهادات خود را در خصوص برقراری مشارکت با نمایندگان حاضر در جلسه بیان کردند.
مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند در خصوص جذب مشارکت سرمایه گذاران دو شرکت VOMM و A2A با سازمان در زمینه جمع آوری پسماند خشک و تر با کاربرد ماشین آلات مجهز و پیشرفته، اداره ایستگاه های میانی و نصب تجهیزات فشرده سازی،نصب خطوط پردازش جدید پسماند، استحصال گاز متان و تبدیل آن به انرژی، استحصال خاک و نخاله، استحصال پسماند های الکترونیکی و الکتریکی وهمچنین استحصال لاستیک اعلام آمادگی کردند.
دکتر جعفری در انتها ابراز داشت: که شهرداری تهران در ارتباط با ساخت و تجهیز زباله سوز آمادگی دریافت طرح مقدماتی و ارائه آن در کمیته فنی شهرداری تهران را دارد.