جشنواره هبه در سمنان اجرا می شود

شنبه 01 اسفند 1394 ساعت 18:04
جشنواره هبه در سمنان اجرا می شود
مدیرعامل ســازمان مدیریت پســماند و تبدیل مواد شهری شهرداری سمنان از برگزاری جشنواره هبه برای سومین سال متوالی در این شهرستان خبرداد


به گزارش پسماند ایران؛ حمیدرضا پیوندی امروز(1 اسفند) در جمع خبرنگاران با اعلام این مطلب گفت: هبه در لغت به معنی بخشیدن چیزی به طور رایگان به دیگری است.
وی زمان آغاز این طرح را از امروز تا 25 اسفندماه ذکر کردوگفت: همشهریان در ماه پایانی سال با شروع خانه تکانی می توانند با تحویل اقلام و لوازم مازاد و غیر قابل استفاده به این سازمان مراجعه و یا با شماره 33334388 داخلی سه تماس حاصل کنند.
پیوندی با اشاره به اینکه جشنواره هبه در راستای ترویج و فرهنگ‌سازی این سنت حسنه در بین عموم شهروندان سمنانی برگزار می‌شود اظهار داشت: مأموران سازمان پسماندها و تبدیل مواد شهری شهرداری سمنان با تماس شهروندان سمنانی ضمن حضور در محل اعلام شده از سوی این شهروندان، اقلام مورد نظر آنان را تحویل گرفته و پس از بازسازی و نوسازی مجدد آن توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان سمنان و بهزیستی و موسسات خیریه به صورت هبه از سوی اهدا کننده در اختیار نیازمندان قرار می‌گیرد.
مدیرعامل ســازمان مدیریت پســماند و تبدیل مواد شهری شهرداری سمنان هدف از برگزاری این جشنواره را اهدای وسایل مازادبه نیازمند عنوان کرد و گفت: در صورتی که شهروندان به افراد و خانواده برای آغاز سال نو وسایل خود را از طریق این جشنواره اهدا کنند از ورود لوازم منزل قابل اســتفاده به چرخه پســماند جلوگیری می شود.
وی تصریح کرد: همشهریان با مشارکت معنوی خود در این جشنواره علاوه بر پاکیزگی وجهه شهر و کاهش مواد بازیافت موجب شادی وخوشحالی بسیاری از نیازمندان خواهند شد.
وی با بیان اینکه مکتب اسلام، مکتب بی تفاوتی و بی مسئولیتی نسبت به یکدیگر نیست گفت: دستگیری از نیازمندان و مستمندان، ریشه در اعتقادات اصیل قرآنی و اسلامی دارد.
مدیرعامل ســازمان مدیریت پســماند و تبدیل مواد شهری شهرداری سمنان اظهار داشت:در آستانه سال جدید وظیفه همه ما این است که نسبت به خانواده‌هایی که از لحاظ اقتصادی ضعیف هستند، احساس مسئولیت کرده و با حضور در پایگاه‌هایی که به همت کمیته امداد برای این منظور برپا می‌شود، به نیازمندان کمک کنیم.
به گفته پیوندی در دین مبین اسلام از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.
وی با اعلام اینکه پیامبر گرامی اسلام(صلی الله علیه وآله وسلم) و ائمه اطهار(علیه السلام) در احادیث بسیاری بر کمک مسلمانان به همنوعان خود تاکید داشته‌اند، ادامه داد: در این راستا برای رضایت خدا و پیامبر اکرم(صلی الله علیه وآله وسلم) باید همواره به همنوعان خود کمک کنیم.
پیوندی با اشاره به ضرورت تلاش برای کمک به نیازمندان و محرومان جامعه یادآور شد: رفع مشکلات این قشر از جامعه عامل موثری در کاهش ناهنجاری‌های اخلاقی و اجتماعی است.
سازمان مدیریت پسماند و تبدیل مواد شهری شهرداری سمنان از بهمن سال 92 اقدام به برگزاری طرح هبه پرداخته است.