برگزاری دوره های آموزشی مدیریت پسماند برای کارشناسان افغان در مشهد

دوشنبه 03 اسفند 1394 ساعت 12:03
برگزاری دوره های آموزشی مدیریت پسماند برای کارشناسان افغان در مشهد
مسئول هماهنگی مدیران عامل سازمانهای مدیریت پسماند کشور از برگزاری دوره های آموزشی این رشته برای کارشناسان افغان در مشهد خبر داد.


علی نجفی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این دوره آموزشی با موضوع پسماند توسط کارشناسان این رشته در مشهد و به نمایندگی از آژانس همکاریهای بین المللی ژاپن (جایکا) ویژه مدیران پسماند کشور افغانستان اوایل سال آینده برگزار می شود.
وی گفت: از آنجا که بخش عمده ای از زباله در آسیا تولید می شود اما به خوبی پردازش و دفع نمی گردد، این دوره آموزشی با هدف ارتقای دانش و تکنولوژی مدیریت پسماند برگزار خواهد شد.
وی با بیان اینکه خراسان رضوی در تهیه طرح جامع مدیریت پسماند شهرستان ها در کشور پیشگام است اظهار کرد: در فاز اول، طرح جامع مدیریت پسماند برای هشت شهر درگز، کلات، قوچان، سرخس، تربت جام، کاشمر، رشتخوار و سبزوار تهیه می شود. نجفی افزود: دوره های مزبور که به منظور توانمندسازی شهرستان ها در مدیریت پسماند برگزار می شود هم اکنون در شهر درگز در حال برگزاری است و مابقی شهرها نیز تا پایان سال جاری نسبت به برگزاری این دوره ها اقدام می کنند.
وی ادامه داد: قرارداد احداث زباله سوز در مشهد نیز با شرکت فرانسوی تا دو هفته آینده نهایی می شود.
روزانه هزار و 500 تن زباله در شهر سه و نیم میلیون نفری مشهد تولید و 185 تن از این مقدار به صورت زباله خشک توسط شهروندان تفکیک می شود.