پاکبانان سفيران پاکيزگي و رابطان شهرداري و شهروندان هستند

سه شنبه 04 اسفند 1394 ساعت 22:18
پاکبانان سفيران پاکيزگي و رابطان شهرداري و شهروندان هستند
مديرعامل سازمان مديريت پسماند هاي شهري شهرداري تبريز پاکبانان را سفيران پاکيزگي و سلامتي شهرداري و شهروندان دانست.


به گزارش پسماند ایران، عليرضا اصغري در کارگاه آموزشي پيشگيري از اعتياد و ايمني که در محل فرهنگسراي الغدير برگزار مي شد با اعلام اين مطلب گفت: رسيدگي ويژه به وضعيت رفاهي و معيشتي پاکبانان و همچنين ارائه خدمات رفاهي تفريحي، برگزاري کارگاههاي آموزشي و همچنين جنگ ها و برنامه ها شاد براي پاکبانان در دستور کار سازمان مديريت پسماند شهرداري تبريز قرار دارد.
اصغري با اشاره به برگزاري کارگاه پيشگيري از اعتياد گفت: برگزاري اين دوره ها با دو هدف صورت مي گيرد پاکبانان که بيشترين ارتباط را با شهروندان باشند سفيران شهرداري و پليس مبارزه با مواد مخدر هستد که مي توانند پيام هاي فرهنگي در خصوص مبارزه با اعتياد را به شهروندان منتقل نمايند. هدف دوم نيز پيشگيري از جذب افراد و کارکنان به سوي اعتياد مي باشد که با آگاهي دادن و آشنا ساختن آنان با مسائل و مشکلاتي که يک فرد معتاد براي خود، خانواده و جامعه وارد مي کند به دنبال دست يافتن به اين مهم هستيم.
مديرعامل سازمان مديريت پسماند در پايان سخنانش با اشاره به وجود برخي مشکلات از جمله معضل اعتياد در جامعه حل اين مسئله را طرح و بيان اين مشکل بدون غرض در جامعه دانست.
همچنين سرهنگ دهقاني رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر آذربايجان شرقي در اين کارگاه آموزشي با اشاره به اينکه تمامي کشور هاي دنيا به نوعي با معضل مواد مخدر درگير هستند گفت: متاسفانه کشور ما هم در مسئله توليد، ترانزيت و مصرف مواد مخدر درگير است که سرمايه هاي مادي و معنوي و آينده کشور را مورد تهديد قرار مي دهد.
وي با بيان اينکه در دو سه سال اخير توفيقات خوبي در امر مبارزه با اعتياد در استان بدست آمده است گفت: هرچند اقدامات مناسبي در دو سه سال اخير در امر مبارزه با مواد مخدر در استان بوجود آمده است اما تنها صرف جمع آوري و پاکسازي شهر جواب نمي دهدو در کنار آن اقداماتي نظير آموزش همگاني نيز بايد صورت گيرد.
وي با تاکيد بر اينکه جامعه هدف ما، آموزش افرادي است که احيانا زمينه در آنان براي دچار شدن به بيماري اعتياد فراهم مي باشد است گفت: در اکثر جرائم و بزهکاري هاي صورت گرفته در جامعه رد پا و نقش اعتياد به وفور قابل مشاهده است 75 درصد سرقت هاي صورت گرفته در سطح استان توسط افراد معتاد صورت گرفته است، در 60 درصد طلاق ها مسئله اعتياد ودخيل است و در جرائمي نظير جنايت قتل و تجاوز اعتياد 40 درصد نقش دارد.
گفتني است کارگاه آموزشي پيشگيري از اعتياد روز دوشنبه سوم اسفند ماه در محل فرهنگسراي بزرگ الغدير با اسقبال گستردهپاکبانان و کارکنان خدمات شهري شهرداري تبريز و با حضور مديرعامل سازمان مديريت پسماندهاي شهرداري تبريز و رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر آذربايجان شرقي برگزار گرديد.

 

منبع : خبرگزاری آریا