اعطاي بن کتاب به شهروندان شمال تهران در ازاي پسماند خشک

چهارشنبه 05 اسفند 1394 ساعت 12:14
اعطاي بن کتاب به شهروندان شمال تهران در ازاي پسماند خشک
دانش آموزان منطقه 3 تهران با تحويل پسماند خشک به اداره ي بازيافت بن کتاب دريافت مي کنند.


به گزارش پسماند ایران ،محمود رضا سابقي ، رئيس اداره پسماند منطقه در اين باره گفت : براي آشنايي و مشارکت دانش آموزان در طرح جمع آوري پسماند خشک از مبدا ، دانش آموزان به ازاي پسماند خشک خود به ماموران بازيافت بن کتاب دريافت مي کنند.
وي افزود: انجام چنين طرحي باعث مي شود دانش آموزان براي مشارکت در اين طرح فرهنگي تشويق شوند و همچنين از والدين خود بخواهند در اين طرح مشارکت کنند.
رئيس اداره ي مديريت پسماند با اشاره به اجراي طرح "کمپين آسمان آبي ،زمين پاک " در شهر تهران گفت : با توجه به تاثير پذيري خانواده ها از کودکان خود و لزوم فرهنگ سازي از سنين پايين اين طرح به اجرا گذاشته است از سوي ديگر کودکان در قبال تحويل پسماند خشک به غرفه هاي بازيافت کارت ها ي جايزه دريافت مي کنند.
وي با اشاره به اينکه اين اداره اقدام به خريد جايزه و تحويل آن به مدارس کرده است تصريح کرد: کودکان همراه با خانواده هاي خود مي توانند پسماندهاي خشک منازل خود از قبيل کاغذ ،فلزات ،شيشه ،پلاستيک و.. را به غرفه هاي بازيافت مستقر در محلات تحويل داده و در ازاي آن کارت جايزه دريافت کنند و با جمع کردن تعداد ي از اين کارت ها و تحويل آن به مدارس جايزه دريافت کنند.
سابقي با اشاره به عزم جدي مديريت شهري براي توسعه ي طرح تفکيک مواد از مبدا و جلب مشارکت شهروندان در اين زمينه گفت : اين طرح هم اکنون به طور گسترده در مدارس دخترانه و پسرانه ي کميل ، نرجس ، شميم فاطميه ، مفتح ، نور ايمان ،کوشش ، شفاعت در حال اجراست و تاکنون يکهزار و 140 نفر از دانش آموزان آموزش چهره به چهره ديدند.
وي ضمن استقبال از مشارکت مديران و مربيان مدارس با اداره ي مديريت پسماند گفت : اين طرح هم اکنون در ساير مدارس نيز در حال اجراست و در نظر داريم تمامي مدارس را تحت پوشش قرار دهيم .
وي با اشاره به اينکه آموزش بازيافت در قالب مسابقه ،کارگاه بهترين ها از دوريختني ها ، اجراي نمايش و... در 60 درصد از مدارس اين منطقه اجرا شده است افزود: کودکان يکي از مهمترين گروه هاي هدف براي آموزش بازيافت هستند که تاثير مطلوبي هم مي توانند بر والدين خود داشته باشند.

اخبار مشابه