نهادینه کردن فرهنگ شهری با طرح استقبال از بهار در قزوین

یکشنبه 16 اسفند 1394 ساعت 12:03
نهادینه کردن فرهنگ شهری با طرح استقبال از بهار در قزوین
 در راستای نهادینه کردن فرهنگ شهری و با رویکرد شهروندمداری و ارتقای سطح خدمات‌رسانی به شهروندان و مسافران اقدام به اجرای طرح استقبال از بهار کرد.


به گزارش پسماند ایران، مجتبی منتظری مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین ظهر امروز در جمع خبرنگاران استان قزوین با اشاره به برنامه‌های سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین در طرح استقبال از بهار اظهار کرد: همانند سال‌های گذشته پاکسازی و نظافت ویژه شهر یکی از مهم‌ترین مأموریت‌های این سازمان در طرح استقبال از بهار است.
وی افزود: به‌ طوری‌که طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده در نظر داریم شرایط و فضایی مناسب و درخور شهروندان و مسافران نوروزی را در شهر قزوین فراهم کنیم.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین ادامه داد: در راستای اجرای طرح استقبال از بهار برنامه‌هایی همچون نظافت معابر، خیابان‌های اصلی، فرعی و محلات، شستشوی مخازن و معابر شهر، پاکسازی المان شهری، جمع‌آوری نخاله‌های تخلیه شده در معابر، شستشوی انهار و کانال‌های سطح شهر صورت می‌گیرد.
منتظری بیان کرد: پاکسازی پوسترهای نصب شده بر دیوارها، ساماندهی و برخورد ویژه و قانونی با زباله‌گردها، تخلیه مخازن زباله 3 بار در شبانه‌روز، تخلیه و جمع‌آوری مخازن تفکیک در منازل، معابر و غیره در دستور کار سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین قرار گرفته است.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین با اشاره به افزایش پسماندهای خشک و‌ تر و در روزهای پایانی سال اضافه کرد: افزایش حجم زباله‌های شهر به 700 تن در روزهای پایانی سال موجب می‌شود تا سازمان مدیریت پسماند برای پاکیزه کردن شهر از این دور ریختنی‌ها، تمام نیروهای اجرایی خود را به حالت آماده‌باش درآورد.
این مسئول یادآور شد: یکی دیگر از خدمات سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین در برنامه استقبال از بهار، طرح جمع‌آوری زباله‌های حجیم است که هر ساله این سازمان در اسفند ماه به اجرا می‌گذارد.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین خاطرنشان کرد: شهروندان و همشهریانی که پسماند حجیم دارند قبل از انتقال و خارج کردن از منزل می‌توانند با شماره تلفن 33327565 و یا 33245070 تماس بگیرند تا زباله حجیم آنان از درب منزل و به صورت رایگان حمل شود.
منتظری عنوان کرد: توزیع 10 هزار کیسه زباله پارچه‌ای در روز 13 فروردین در پارک‌ها، تفرجگاه‌ها و مبادی شهر، تخلیه و جمع‌آوری پسماند خشک مخازن دوقلو و مخازن تحویل شده به شهروندان در طرح تفکیک زباله از منازل یکی دیگر از مهم‌ترین برنامه‌های سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین در طرح استقبال از سال جدید محسوب می‌شود.
وی گفت: این در حالی است که سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین در اسفند ماه به صورت شبانه‌روزی اقدام به جمع‌آوری زباله‌ها و پسماندهای حجیم می‌کند.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین همچنین از نصب مخازن مکانیزه نو و لایروبی کانال‌های دفع آب‌های سطحی در سطح شهر قزوین خبر داد و افزود: پاکسازی ورودی و خروجی شهر، جمع‌آوری و ساماندهی خاک و نخاله‌های رها شده از سوی شهروندان از دیگر برنامه‌های این سازمان در طرح استقبال از سال جدید است.
منتظری تشریح کرد: اجرای طرح استقبال از سال جدید با حضور و نظارت مستمر حوزه اجرایی سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین و کنترل دقیق مسئولان ایستگاه‌های 6گانه از سوی 6 ستاد استقبال از بهار شامل 420 نفر نیروی انسانی به همراه خودروهای مکانیزه انجام می‌گیرد.
این مسئول خواستار همکاری، همیاری و احساس مسئولیت شهروندان در قبال مسائل شهری شد و گفت: این تعامل و همکاری بین شهروندان و سازمان مدیریت پسماند می‌تواند گامی مؤثر در آبادانی هر چه بهتر سطح شهر قزوین شود. مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین با بیان اینکه در روزهای پایانی سال به سر می‌بریم و معمولاً حجم زباله‌ها در این ایام دو برابر روزهای عادی افزایش می‌یابد، مطرح کرد: شهروندان می‌توانند با تفکیک پسماند خشک در مبدأ در منازل خود و جمع‌آوری جداگانه زباله‌های تر و خشک در کاهش حجم زباله‌ها در روزهای پایانی سال تأثیر‌گذار باشند.