وجود بیش از 47 هزار مخزن ویژه جداسازی و جمع‌آوری پسماند خشک در قزوین

شنبه 22 اسفند 1394 ساعت 13:59
وجود بیش از 47 هزار مخزن ویژه جداسازی و جمع‌آوری پسماند خشک در قزوین
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین مطرح کرد وجود بیش از 47 هزار مخزن ویژه جداسازی و جمع‌آوری پسماند خشک در قزوین


مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین گفت: تاکنون 47 هزار و 30 مخزن ویژه جداسازی و جمع‌آوری پسماند خشک قابل بازیافت در منازل و 33 هزار و 700 مخزن نیز مخصوص کاغذ به ادارات و مؤسسه‌ها و غیره در سطح این شهر توزیع شده است.
به گزارش پسماند ایران، مجتبی منتظری صبح امروز در جمع خبرنگاران استان قزوین ضمن تشریح اقدامات و فعالیت‌های ویژه صورت گرفته سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین در سال جاری اظهار کرد: در سال 94 روزانه میزان 12.5 تن مواد بازیافتی از درب منازل و سطح شهر جمع آوری شد.
وی با بیان اینکه ستاد تفکیک از مبدأ در سال جاری 3 هزار و 875 تن مواد خشک قابل بازیافت تفکیک شده از سوی شهروندان را از درب منازل جمع‌آوری کرد، افزود: تاکنون 47 هزار و 30 مخزن ویژه جداسازی و جمع‌آوری پسماند خشک قابل بازیافت در منازل و 33 هزار و 700 مخزن نیز مخصوص کاغذ به ادارات و مؤسسه‌ها و غیره در سطح شهر قزوین توزیع شده است.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین اضافه کرد: هدف این ستاد کاهش حجم دفن پسماند تولیدی، حفظ بهداشت و سلامت عمومی جامعه، ارتقا سطح فرهنگ و آگاهی شهروندان است.
منتظری بیان کرد: در همین راستا در سال جاری به منظور حفظ محیط زیست و آموزش مستمر و پایدار تفکیک پسماند خشک از مبدأ طرح آموزش شهروندان به صورت چهره به چهره و کدگذاری مخازن تفکیک اجرا و مخازن تفکیک ویژه معابر در برخی از خیابان‌های اصلی شهر قزوین نصب شد.
این مسئول تصریح کرد: در ادامه اجرای طرح برخورد قانونی و ساماندهی زباله‌گردها در سال جاری از فعالیت 146 متخلف جلوگیری به عمل آمد.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین در خصوص تجهیز ناوگان خدمات شهری این سازمان مطرح کرد: تعدادی از خودروهای مکانیزه ویندرو (ترنر)، دو دستگاه کشنده، دستگاه پرس زباله، جنتکس، آتیسر و پمپ‌های مکنده مورد نیاز سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین برای ارائه خدمات مطلوب‌تر با هزینه‌ای بالغ بر 70 میلیارد ریال که بخش عمده آن از طریق أخذ تسهیلات بانکی تأمین اعتبار و به ناوگان خدمات شهری اضافه شدند.
منتظری در خصوص حفر و لایروبی چاه‌ها ،کانال‌ها و انهار سطح شهر قزوین بیان کرد: در سال جاری از سوی سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین تعداد 36 حلقه چاه جدید با هزینه‌ای بالغ بر 2 میلیارد ریال حفر و تعداد 42 حلقه چاه نیز با توجه به نیاز و با هزینه‌ای بالغ بر یک‌میلیارد و 50 میلیون ریال لایروبی و گسترش شد.
وی یادآور شد: همچنین یک هزار و 480 تن پسماند عفونی بی‌خطرسازی شده که این میزان از مراکز درمانی و بیمارستانی شهر قزوین جمع‌آوری و حمل شد.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین از شهروندان فرهیخته و مهمان‌دوست قزوینی درخواست کرد تا همچون سال‌های گذشته بهار سبز طبیعت را با بهار چهره‌های شاد و لبخندهای زیبای خود قرین سازند و در حفاظت از پاکیزگی شهر بیش از پیش کوشا بوده و مهمانان شهر خود را با خاطره‌های به یادماندنی همراهی و بدرقه کنند.
منتظری مطرح کرد: تمام همکاران سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین در مجموعه‌ شهرداری این شهر در سال آتی نیز همچون سال‌های گذشته با تمام توان در ارتقای جایگاه شهرداری قزوین و شفاف‌سازی امور و بهبود کیفیت خدمت‌رسانی به شهروندان نهایت تلاش خود را به‌ کار بسته‌اند.
این مسئول در ادامه ضمن تبریک به مناسبت پیش‌رو بودن سال جدید عنوان کرد: شهروندان قزوینی همزمان با شکوفایی جوانه‌ها و گل‌های بهاری همچون سال‌های گذشته یار و یاور این سازمان بوده که امید است از نظرات و راهنمایی آنان در این راستا بهره‌مند شویم.

 

منبع : خبرگزاری فارس