سرانه تولید زباله هر شهروند تبریزی 50 گرم کاهش یافت

سه شنبه 24 فروردین 1395 ساعت 12:41
سرانه تولید زباله هر شهروند تبریزی 50 گرم کاهش یافت
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماندهای شهری شهرداری تبریز از کاهش 50 گرمی تولید زباله به ازای هر شهروند تبریزی در سال جدید خبر داد.

به گزارش پسماند ایران به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، علیرضا اصغری گفت: اجرای برنامه‌های مدون در حوزه فرهنگ شهروندی، ارائه آموزش‌های شهروندی برای کاهش تولید زباله و همراهی سازمان‌های مردم‌نهاد در طول سال گذشته در امر کاهش سرانه زباله شهروندان تبریزی موثر بوده است.
وی با اشاره به اینکه سرانه تولید زباله برای هر شهروند تبریزی در سال گذشته 650 گرم در روز بوده است، افزود: سرانه تولید زباله به ازای هر شهروند تبریزی در سال جاری 600 گرم بوده که کاهش 50 گرمی نسبت به سال گذشته داشته است.
این مسئول با تاکید بر ضرورت مدیریت صحیح پسماندهای شهری اضافه کرد: آلوده نشدن آب‌های زیرزمینی، دستیابی به بهداشت عمومی و ارتقای آن، دستیابی به بازیافت و پردازش پسماند و جنبه‌های زیباشناختی محیط، از نتایج مدیریت صحیح پسماندها است.
اصغری با تاکید بر ضرورت توجه به راهکارهای کاهش تولید زباله تصریح کرد: کاهش خرید روزانه مواد مصرفی توسط شهروندان، تجدیدنظر در شکل بسته‌بندی کالاهای تولیدی و تولید کالاهای مرغوب و متناسب با نیازهای مردم از میزان تولید زباله در مراحل بعدی مصرف خواهد کاست.
سرانه تولید پسماند شبانه‌روزی در تبریز در حالی 600 گرم اعلام می‌شود که این سرانه در استان تهران به ازای هر نفر 750 تا 800 گرم است.
میزان سرانه تولید زباله در کشورهای اروپایی 300 تا 350 گرم است و با در نظر گرفتن آمار سرانه تولید زباله در تبریز در واقع هر شهروند تبریزی در هر سال تقریباً 3.5 برابر وزن خود زباله تولید می‌کند.