آمادگی کامل سازمان مدیریت پسماند برای رفع آب‌گرفتگی‌های احتمالی در قزوین

پنجشنبه 26 فروردین 1395 ساعت 09:50
آمادگی کامل سازمان مدیریت پسماند برای رفع آب‌گرفتگی‌های احتمالی در قزوین
نیروهای خدمات‌رسان این سازمان برای رفع آب‌گرفتگی‌های احتمالی معابر تا پایان بارش‌ها در آماده‌باش کامل هستند.


مجتبی منتظری مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین گفت: نیروهای خدمات‌رسان سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین برای رفع آب‌گرفتگی‌های احتمالی معابر تا پایان بارش‌ها در آماده‌باش کامل هستند.
وی با بیان اینکه در سال‌های قبل جمع‌آوری و هدایت آب‌های سطحی در زمان بارش‌های شدید بوده، افزود: با توجه به بارش باران در چند روز اخیر و بروز آبگرفتگی‌های احتمالی نیروهای خدمات شهری سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین در آماده‌باش کامل بوده تا هرگونه آب‌گرفتگی را در کمترین زمان ممکن رفع کنند.
مدیرعامل مدیریت پسماند شهرداری قزوین ادامه داد: به منظور شناسایی معابر و مکان‌های مشکل‌ساز در فصل بارندگی با هدف کاهش مشکلات شهروندان شهر قزوین اقدامات لازم صورت گرفته که امیدواریم با استقرار تجهیزات مورد نظر در این مکان‌ها و رفع مشکلات عمرانی برخی از آن‌ها، میزان آب‌گرفتگی در این نقاط به حداقل برسد.
منتظری با بیان اینکه بخشی از مشکل طغیان انهار به دلیل مسدود شدن مسیر انهار است، اضافه کرد: بسیاری از جوی‌ها و نهرهای شهر به دلیل عدم رعایت شهروندان و ریختن زباله قابلیت خود را برای انتقال آب‌های جاری از دست داده و موجب آب‌گرفتگی در معابر می‌شود.
این مسئول یادآور شد: بعضی از نهرها و شبکه‌های فاضلاب و کانال‌های عبور آب که مربوط به چندین سال قبل است و بر اساس شرایط روز تغییر نکرده، گنجایش حجم بالای بارش را نداشته و دچار آب‌گرفتگی می‌شود که این موضوع نیز در حال پیگیری و چاره‌اندیشی است.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین با تأکید بر اینکه در بعضی از معابر و کوچه‌ها با توجه به بارش شدید و حجم آب در نهرها دچار مشکل خواهیم شد، تصریح کرد: شهروندان هیچ‌گونه نگرانی در این خصوص نداشته باشند چراکه نیروهای خدماتی این سازمان در آمادگی کامل بوده و در کمترین زمان ممکن آب‌گرفتگی‌ها را رفع می‌کنند.
منتظری مطرح کرد: یکی از نقاطی که در اکثر بارش‌ها دچار آب‌گرفتگی می‌شود، زیرگذر پل ناصرآباد است که خارج از حوزه خدماتی شهرداری قزوین بوده ولی برای رفاه حال شهروندان ساکن در این محدوده سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین و مجموعه شهرداری نسبت به رفع آب‌گرفتگی در این پل و زیرگذر اقدام می‌کنند.
وی تأکید کرد: مشکل زیرگذر پل ناصرآباد باید از سوی اداره‌کل راه و شهرسازی چاره‌اندیشی و رفع شود تا شهروندان ساکن در این محدوده دائما در زمان بارش‌ها دچار مشکل نشوند.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین یکی دیگر از عوامل اصلی آب‌گرفتگی در برخی معابر شهر قزوین را هدایت فاضلاب منازل مسکونی و واحدهای تجاری به شبکه فاضلاب شهری دانست و خاطرنشان کرد: هدایت فاضلاب برخی از واحدهای مسکونی و تجاری به شبکه فاضلاب شهری و عدم کشش آن، موجب خروج آب از منهول‌های شبکه فاضلاب شهری و افزایش حجم آب‌های سطحی و نهایتاً آب‌گرفتگی در معابر می‌شود.
منتظری از شهروندان خواست تا با رعایت مسائل ایمنی در مواقعی که بارندگی‌ها به این شکل وجود دارد در صورت امکان از تردد زیاد و غیرضروری در سطح شهر قزوین خودداری کرده و در کنار نهرها و جوی‌ها از ریختن زباله جلوگیری کنند و همکاری لازم را با عوامل اجرایی سازمان داشته باشند تا مشکلی در این راستا ایجاد نشود.

 

منبع : خبرگزاری فارس