پرورش ارگانيک گياهان دارويي به وسيله کود بازيافت

دوشنبه 30 فروردین 1395 ساعت 10:45
 پرورش ارگانيک گياهان دارويي به وسيله کود بازيافت
طرح پرورش ارگانيک گياهان دارويي به وسيله ي کود بازيافت با همکاري مرکز گل وگياه شهرداري منطقه 3 و يک گروه پژوهشي اجرايي شد.


به گزارش پسماند ایران، با توجه به اهميت بازيافت زباله ي تر و توليد کود بازيافتي همچون کود کمپوست و ورمي کمپوست محققان همواره در تلاشند تا توانايي تبديل پسماندهاي آلي را به منابع با ارزش مغذي و معدني براي گياهان انجام دهند.
در اين راستا يک گروه از دانش آموزان مدرسه ي "سروش " پژوهشي را با هدف تشويق و فرهنگ سازي در خانواده ها به تفکيک زباله و استفاده ي مجدد از مواد اجرا کردند و در اين راستا گياهان دارويي با انواع کود بازيافت پرورش دادند که در نهايت مشخص شد که گياهان با کود ورمي کمپوست سريعتر رشد مي کنند.
ايليا کفائي يکي از پژوهشگران اين تحقيق در خصوص ايده ي اوليه اين طرح گفت : فکر اين پروژه با پخش کيسه هاي بازيافت توسط شهرداري آغازشد و گروه ما پس از مطالعه درباره ي مراحل بازيافت و با تحقيق درباره ي مواد بازيافتي به توليد کود و پرورش گياه دارويي رسيد.
وي با تاکيد بر اينکه مي توان با اين شيوه ي کاملا ارگانيک گياهان دارويي در منزل توليد کرد گفت : با توجه به فضاي زندگي کوچک و آپارتمان نشيني، در نتيجه پرورش گل و گياه در سطوح کمتري امکان پذير است و بهتر است براي پرورش گل و گياه از آنهايي استفاده کنيد که به سرعت رشد مي کند و نگهداري از آنها آسانتر است .
کفايي در ادامه اظهار داشت : پرورش آلوورا ، بومادران ،گلپر، آويشن ، زيره ، رازيانه ، گل گاوزبان از جمله گياهاني است که پرورش آنها در منزل آسان تر است . گفتني است برنا جلالي ، پارسا گرجي ،اميررضا افشاري از ديگرا اعضاي اين گروه پژوهشي هستند.