كودكان مهد كودك هاي رشت روز زمين پاك را گرامي داشتند

جمعه 03 اردیبهشت 1395 ساعت 10:21
 كودكان مهد كودك هاي رشت روز زمين پاك را گرامي داشتند
آموزش و تفهيم مفاهيم پايه در تمام مقوله ها به خصوص موضوعات مرتبط با محيط زيست

 

به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومي سازمان مديريت پسماند شهرداري رشت به ايرنا ، كودكان 9 مهد كودك حامي محيط زيست با حضور در پارك محتشم رشت در مورد حفاظت از زمين آموزش ديدند.
300 مهد كودك در اين برنامه شاهد نمايش سطل شما چه جوريه؟ با كارگرداني مجيد پتكي درباره تفكيك زباله از مبدا بودند. اين نمايش از دو هفته قبل در مهد كودك هاي رشت در حال اجرا است.نقاشي بخش ديگري از برنامه بود و كودكان در كنار يكديگر، درباره روز زمين پاك به نقاشي پرداختند.

مرتضي عاطفي مديرعامل سازمان مديريت پسماندهاي شهرداري رشت در خصوص برگزاري اين مراسم اظهار داشت: آموزش و تفهيم مفاهيم پايه در تمام مقوله ها به خصوص موضوعات مرتبط با محيط زيست كه امروز تبديل به يك بحران و چالش در زندگي شهري شده، نيازمند فرهنگ سازي و سرمايه گذاري بر روي نونهالان و كودكان است.
وي ادامه داد: اين مهم مي بايست با زبان قابل فهم كودكان مانند نمايش، تئاتر، موسيقي و توسط افرادي كه براي آنان قابل درك و پذيرفتن هستند، اجرا شود.
عاطفي در ادامه گفت : سازمان مديريت پسماند نيز در ادامه روند برنامه هاي آموزشي و فرهنگي خود و به مناسبت روز زمين پاك، با همكاري مهدهاي كودك حامي محيط زيست نسبت به اجراي اين برنامه براي نونهالان و كودكان دبستاني با حمايت و مشاركت بازيگران تئاتر كودك شهر رشت اقدام كرد.
كودكاني كه نقاشي كرده بودند، با جوايزي تجليل شدند. اين جوايز شامل بازي تفكيك زباله از مبدا با عنوان نجات زمين و يك دفتر نقاشي بود. روز جهاني زمين پاك هر ساله در 22 آوريل مصادف با دوم ارديبهشت در تمام دنيا برگزار مي‌شود و به همه مردم يادآوري مي‌كند كه نبايد سياره خود زمين را فراموش كنند.