برگزاری برنامه‌های آموزشی تفکیک پسماند در قزوین

دوشنبه 06 اردیبهشت 1395 ساعت 11:58
برگزاری برنامه‌های آموزشی تفکیک پسماند در قزوین
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین گفت: برنامه‌های آموزشی تفکیک پسماند با هدف کاهش تولید زباله در قزوین برگزار می‌شود.


مجتبی منتظری با بیان اینکه سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین برنامه‌های مختلفی را در راستای کاهش تولید زباله ایجاد می‌کند، اظهار کرد: این سازمان برنامه‌هایی با عنوان‌های نحوه کاهش تولید زباله، استفاده مجدد و بازیافت پسماند برای شهروندان قزوینی برگزار می‌کند و علاقمندان می‌توانند شرکت کنند.
وی افزود: اگر شهروندان قزوینی با مسئولان شهری همکاری داشته باشند، می‌توانند در تحقق کاهش تولید زباله به سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین کمک بسزایی کنند.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین با بیان اینکه باید جلب مشارکت شهروندان قزوینی با مجموعه مدیریت شهری ارتقا یابد، بیان کرد: تحقق این مهم منجر به کاهش تولید زباله و مشکلات زیست محیطی می‌شود.
* کاهش هزینه‌های شهرداری با تولید زباله کمتر
منتظری با بیان اینکه آلودگی‌های حاصل از فاضلاب‌ها و زباله‌های شهری و صنعتی برای سلامتی شهروندان قزوینی تهدید به شمار می‌آید، مطرح کرد: باید برای رفع این مشکل فرهنگ مدیریت پسماند در بین شهروندان قزوینی ارتقا یابد.
این مسئول خاطرنشان کرد: سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین برنامه‌های مختلفی را نیز در راستای حفظ محیط زیست و کاهش آلودگی‌ها در سطح شهر قزوین اجرا می‌کند تا بتواند مشکلات شهری در این خصوص را برطرف کند.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین با اشاره به اینکه تولید زباله در شهر قزوین بیش از حد انتظار است، عنوان کرد: جمع‌آوری حمل و دفع این زباله‌ها هزینه‌های سنگینی برای مجموعه مدیریت شهری دارد که کاهش تولید آن می‌تواند نقش بسزایی در کم کردن هزینه‌های شهرداری قزوین داشته باشد.