احداث نخستین کارخانه بازیافت نخاله های ساختمانی در تهران

شنبه 11 اردیبهشت 1395 ساعت 11:44
 احداث نخستین کارخانه بازیافت نخاله های ساختمانی در تهران

دکتر جعفری : با کمک بخش خصوصی و سرمایه گذاری خارجی، ایرانی اولین کارخانه تمام اتوماتیک در تهران افتتاح خواهد شد.

به گزارش پسماند ایران، سالانه 3 میلیارد دلار نخاله ساختمانی در کشور حکایت دارد؛ و تدبیر موثری برای بازیافت آن تا کنون صورت نگرفته است. جعفری مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران در گفتگوی تلفنی با برنامه روی خط خبر این شبکه واینکه، روزانه ۵۵ هزار تن نخاله و پسماند ساختمانی و عمرانی در تهران تولید می‌ شود و این آمار و ارزش مالی بازیافت نخاله و پسماند ساختمانی و عمرانی افزود: با کمک بخش خصوصی و سرمایه گذاری خارجی، ایرانی اولین کارخانه تمام اتوماتیک کشور در تهران و درباره خاک و نخاله افتتاح خواهد شد، که سرمایه گذاری حدود 80 میلیارد تومان را در بر داشته است.
جعفری گفت: در فاز اول ان ظرف 12 ماه آینده آماده بهره برداری خواهد بود و آمار تکمیلی و نهایی این کارخانه 48 ماه طول خواهد کشید.
وی تصریح کرد: ما سالانه ، در این کارخانه حداقل ششصد هزار تن، تولید مصالح ساختمانی خواهیم داشت که شامل، آجر، دیوار پیش ساخته، کف پوش جدول، دیوارهای پیش ساخته و مواد اولیه راه سازی و شن و ماسه است و بیش از 200 هزار تن سیمان سبک از این کارخانه استحصال خواهد شد.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران افزود: حتی کچ و اهکی که در مصالح ساختمانی وجود دارد از هم جدا می شوند وطی فرایندی پخته و دوباره به سیستم بازگشته و استفاده می شود. جعفری در ادامه گفت: ما می دانیم این پسماندها آثار زیان بار و تخریبی فراوانی را برای محیط زیست به وجود می آورند. و ما جلو این آثار زیان محیط زیست را می گیریم.
جعفری افزود: شهرداری تهران به صورت غیر اتوماتیک و صرفا فقط در بخش شن و ماسه در سال گذشته، ظرفیت ده هزار تنی را در سطح شهر تهران ایجاد کرد و با افزایش ظرفیت خودش و تا پایان شهریور دومین کارخانه استحصال خاک و نخاله را در تهران ایجاد می کنیم و امیدواریم الگویی برای سایر شهرها باشیم و همچهین تجارب خود را در اختیار کلان شهرها قرار خواهیم داد.

منبع : شبکه خبر