ضرورت ساماندهی پسماند توسط مدیران و فرمانداران گیلان

یکشنبه 12 اردیبهشت 1395 ساعت 22:27
ضرورت ساماندهی پسماند توسط مدیران و فرمانداران گیلان
استاندار گیلان گفت: ساماندهی پسماند توسط مدیران استانی، فرمانداران، شهرداران و شوراهای شهر و روستاهای گیلان امری ضروری است.


به گزارش پسماند ایران، محمدعلی نجفی عصر امروز در جلسه کارگروه مدیریت پسماند گیلان با بیان اینکه اقدام‌های موثری در زمینه تفکیک زباله از مبدأ انجام شده است، اظهار کرد: با وجود اقدام‌های موثر در این زمینه، روند هنوز مطلوب نیست.
وی مدیریت پسماند را یکی از مهم‌ترین اقدام‌ها در سال جاری عنوان کرد و گفت: ساماندهی پسماند توسط مدیران استانی، فرمانداران، شهرداران و شوراهای شهر و روستاهای گیلان امری ضروری است.
استاندار گیلان با بیان اینکه در زمینه مدیریت پسماند هر مدیر و یا شهردار که همکاری کند تشویق می‌شود، تصریح کرد: در غیر این صورت برخورد می‌شود ضمن اینکه در بحث زباله نمی‌توان سلیقه‌ای رفتار کرد.
وی تأکید بر اینکه طبق ماده 16 قانون مدیریت پسماند، برخورد با متخلفان پیش‌بینی شده است، یادآور شد: دستگاه‌های قضایی و نظارتی در صورت مشاهده تخلف اقدام می‌کنند.
نجفی به خرید دستگاه زباله‌سوز برای گیلان اشاره کرد و متذکر شد: امسال حتماً در این زمینه به نتیجه می‌رسیم و برجام و رفع تحریم‌ها موجب شده تا در بخش زباله‌سوز پیشرفت خوبی داشته باشیم.
وی نقش دهیاران در هدایت روستاییان به طرف تفکیک و ساماندهی زباله را موثر خواند و یادآور شد: پاکسازی شهر و روستا از زباله باید در اندیشه مدیران باشد.
استاندار گیلان خواستار همکاری مردم در ترویج فرهنگ و نهادینه کردن بهداشت عمومی و زیباسازی محیط شهر و روستا شد و خاطرنشان کرد: امسال باید گسترش تفکیک زباله از مبدأ، جلب مشارکت سازمان‌های مردم‌نهاد و بخش‌خصوصی، آموزش و فرهنگ‌سازی مردم در این زمینه با جدیت انجام شود.

 

منبع:خبرگزاری فارس