فرهنگ‌سازی چهره‌به‌چهره برای تفکیک زباله از مبدأ

چهارشنبه 15 اردیبهشت 1395 ساعت 10:47
فرهنگ‌سازی چهره‌به‌چهره برای تفکیک زباله از مبدأ
بهترین حالت برای تمیزی شهر کرمان، جمع آوری زباله ها از جلوی درب منازل است.

 

شهردار کرمان از فرهنگ سازی چهره به چهره برای تفکیک زباله از مبدا خبر داد و گفت: بهترین حالت برای تمیزی شهر کرمان، جمع آوری زباله ها از جلوی درب منازل است.
علی بابایی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه پسماند اظهار کرد: فرهنگ‌سازی چهره‌به‌چهره برای تفکیک زباله از مبدأ، حضور سازمان‌های مردم‌نهاد برای پاک‌سازی جنگل قائم، فرهنگ‌سازی در زمینه‌ پسماند و بیلبوردهای شهری و راه‌اندازی مرکز نگه‌داری و عقیم‌سازی حیوانات بلاصاحب از جمله‌ این اقدامات است.
بابایی افزود: همچنین در راستای فرهنگ‌سازی در زمینه‌ پسماند، قرار است هر هفته روزهای پنج‌شنبه با حضور همکاران شهرداری در سطح شهر، به نظافت شهر بپردازیم و زباله‌های معابر را جمع‌آوری کنیم.
وی با بیان اینکه تراکم جمعیتی شهر کرمان حدود ۴۰ نفر در هکتار است، گفت: این عدد در تهران ۴۰۰ نفر است. شهردار کرمان با اشاره به اینکه اجرای سیستم مکانیزه جمع آوری زباله در گذشته در کرمان انجام شده، اما موفق نبوده است، تصریح کرد: بهترین حالت برای تمیزی شهر کرمان، جمع آوری زباله ها از جلوی درب منازل است و به همین سبب مردم باید شب ها زباله ها را بیرون بگذارند.