50 درصد از هزینه‌های سازمان مدیریت پسماند قزوین با پرداخت بهای خدمات‌ جبران می‌شود

شنبه 18 اردیبهشت 1395 ساعت 11:26
50 درصد از هزینه‌های سازمان مدیریت پسماند قزوین با پرداخت بهای خدمات‌ جبران می‌شود
20 درصد تخفیف برای شهروندانی که در 6 ماه نخست سال اقدام به پرداخت بهای خدمات پسماند کردند

 

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین گفت: در صورت پرداخت کامل بهای خدمات پسماند توسط شهروندان قزوینی و کسبه این شهر 50 درصد از هزینه‌های این سازمان در بخش خدمات‌رسانی جبران می‌شود.
مجتبی منتظری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین با اشاره به مصوبه اخیر شورای اسلامی شهر قزوین برای افزایش 25 درصدی بهای خدمات پسماند در سال جاری اظهار کرد: طبق مصوبه شورای اسلامی شهر قزوین ماهانه از هر خانوار به طور میانگین حدود چهار هزار تومان هزینه خدمات پسماند دریافت می‌شود.
وی افزود: این میزان تنها 50 درصد از هزینه‌های سازمان در بحث خدمات‌رسانی را جبران می‌کند و 50 درصد باقیمانده نیز از محل یارانه شهرداری پرداخت می‌شود.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین با اشاره به اینکه در صورت پرداخت به موقع بهای خدمات پسماند از سوی شهروندان این سازمان با توان بیشتری به ارائه خدمات خواهد پرداخت، تصریح کرد: در حال حاضر حدود 11 میلیارد تومان مطالبه سازمان از بابت بهای خدمات پسماند سال 1386 تا پایان سال 94 هنوز دریافت نشده است که امیدواریم شهروندانی که تاکنون آن را پرداخت نکرده‌اند برای پرداخت اقدام کنند.
منتظری تأکید کرد: در فرمول‌بندی بهای خدمات پسماند به نحوی عمل شده است که در صورت مشارکت شهروندان در طرح تفکیک در مبدأ هزینه کمتری از خانوارهای فعال در این طرح أخذ شود.
وی با اشاره به افزایش 25 درصدی بهای خدمات پسماند در سال 95 نسبت به سال 94 خاطرنشان کرد: بهای خدمات پسماند در نظر گرفته شده برای هر خانوار تنها هزینه جمع‌آوری و انتقال پسماندهای شهری را در صورت مشارکت و پرداخت تمام شهروندان در زمان تعیین شده تأمین می‌کند؛ این در حالی است که خدمات دیگر شامل رفت و روب معابر، لایروبی انهار و غیره به صورت رایگان در شهر انجام می‌شود.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین با تأکید بر دستورالعمل ابلاغی وزارت کشور در خصوص تناسب بهای خدمات مدیریت پسماند در بخش تولیدکنندگان غیرخانگی با عوارض کسب و پیشه و یا عوارض نوسازی تصریح کرد: براساس این مصوبه بهای خدمات پسماند تمام صنوف معادل 50 درصد عوارض کسب و مراکز اداری، مؤسسات آموزشی، شرکت‌های دولتی، خدماتی و غیره که به هر نحو صنف محسوب نمی‌شود برابر 100 درصد عوارض نوسازی است.
منتظری اضافه کرد: نواحی منفصل شهری و حریم شهر قزوین که از خدمات سازمان مدیریت پسماند بهره‌مند بوده نیز براساس ماده هفت دستورالعمل سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور مصوب سال 1385 ملزم به پرداخت بهای خدمات پسماند است.
وی ادامه داد: 20 درصد تخفیف برای شهروندانی که در 6 ماه نخست سال اقدام به پرداخت بهای خدمات پسماند کردند و به میزان 10 درصد نیز برای شهروندانی که در 6 ماه دوم سال آن را پرداخت می‌کنند به عنوان تخفیف خوش حسابی منظور می‌شود.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین به هزینه جمع‌آوری و انتقال پسماند‌های امحا شده بیمارستان‌ها و مراکز درمانی شهر قزوین اشاره کرد و گفت: پسماندهای عفونی امحا شده که از سوی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در این شهر توسط پیمانکاران خدماتی این سازمان منتقل می‌شود مطابق مصوبه سال گذشته و بر مبنای یک‌هزار و 200 ریال برای هر کیلوگرم پسماند عمل می‌شود.