ژاپن در آمل کارخانه زباله‌سوز می‌سازد

یکشنبه 19 اردیبهشت 1395 ساعت 18:02
ژاپن در آمل کارخانه زباله‌سوز می‌سازد
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری آمل گفت: کارخانه زباله‌سوز 550 تنی این شهر توسط یک شرکت ژاپنی احداث می‌شود.


به گزارش پسماند ایران، محمد للهی عصر امروز در سفر مسؤولان شرکت ژاپنی احداث کارخانه زباله‌سوز به این شهرستان و نشست تشریح اهداف سفر چهارم مسؤولان ژاپنی با اشاره به مراحل مختلف ایجاد کارخانه زباله‌سوز در این شهرستان، افزود: در دی ماه سال 1393 به همراه مسئولان وزارت کشور و با حضور نمایندگان شرکت زباله‌سوز ژاپن برای رفع پسماند شهر و وضعیت زباله استان‌های شمالی بازدید داشتیم.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری آمل با اشاره به اینکه در این بازدید شهرستان آمل پایلوت اجرای طرح زباله‌سوز شد، اظهار کرد: در این طرح مطالعات وضعیت زباله و امکان‌سنجی برای نصب دستگاه زباله‌سوز انجام شده است.
وی با اعلام اینکه در مرداد ماه سال 1394 مذاکرات جزئی و تعهدات شفاهی طرح انجام شد، گفت: تامین تاسیسات، تهیه زمین سه هکتاری به منظور ساخت کارخانه زباله‌سوز و آزمایشگاه مکانیک خاک در دستور کار قرار گرفت.
للهی با بیان اینکه در مهرماه سال 1394 سایت نهایی شده زباله‌سوز در آمل مورد بازدید قرار گرفته و موقعیت منطقه بررسی شد، ادامه داد: طی سفر به کشور ژاپن، متوجه شدیم که این کارخانه آلایندگی زیادی ندارد چون این نیروگاه‌ها در مرکز شهرهای این کشور واقع شده و 23 مرکز زباله‌سوز در توکیو فعال هستند.
وی خاطرنشان کرد: بر اساس زمان‌بندی لازم و مطالعات با حضور نمایندگان دستگاه‌ها و نهادها مطالعات و امکان‌سنجی نهایی انجام می‌شود.
للهی گفت: زمان آغاز پروژه در سال 2017 بوده همچنین شهریور امسال با سفر نخست وزیر ژاپن تفاهم‌نامه‌های لازم نهایی می‌شود.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری آمل با اعلام خریداری کردن زمین و انجام حمایت‌های لازم انگیزه برای شرکت ژاپنی تقویت شد، گفت: کارخانه زباله‌سوز آمل که از سوی شرکت ژاپنی ایجاد می‌شود با ظرفیت 550 تن از زباله‌های جامد شهری را ساماندهی می‌کند.

منبع :خبرگزاری فارس