بازدید نمایندگان مجلس از مجتمع آرادکوه

یکشنبه 19 اردیبهشت 1395 ساعت 18:14
 بازدید نمایندگان مجلس از مجتمع آرادکوه
برخی از نمایندگان مجلس و حافظی عضو شورا تهران از پروژه های زیست محیطی سازمان مدیریت پسماند واقع بازدید کردند.


به گزارش پسماند ایران به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت پسماند، در این بازدید جعفری مدیر عامل سازمان پسماند ضمن همراهی با کوثری، طلا و آلیا به عنوان نمایندگان مجلس شورای اسلامی و حافظی عضو شورای شهر تهران، توضیحات لازم را درخصوص روند فعالیت ها و طرح های به اجرا درآمده هم‌چنین پروژه های زیست محیطی واقع در مجتمع پردازش و دفع آرادکوه ارائه دادند.
در ابتدای این برنامه جعفری مدیرعامل پسماند با تاکید بر اولویت قراردادن زیست محیطی تمام فعالیت ها، توضیحات مبسوطی پیرامون روند کلی برنامه های سازمان عنوان کرد و سپس بازدید کنندگان را برای بازدید از دریاچه خشک شده شیرابه، همراهی کرد.
بازدید کنندگان پس از مشاهده دریاچه خشک شده شیرابه از وضعیت حاضر و تلاش سازمان مدیریت پسماند در خصوص ارتقاء زیست محیطی آن مکان اظهار خشنودی کردند؛ دکتر آلیا با اشاره به بازدیدهای دوره های قبل خود از دریاچه شیرابه افزود: همواره وضعیت شیرابه های حاصل از پسماند یکی از معضلات مهم و اصلی شهر بوده که با تلاش کارشناسان این مجموعه مرتفع شده است.
جعفری در جریان بازدید از پروژه استحصال گاز متان، که بخشی از فعالیت های زیست محیطی این سازمان در مرکز دفع نهایی پسماند است؛ خواستار انجام هماهنگی های لازم در خصوص تعامل وزارت نیرو با سازمان مدیریت پسماند شد. در ادامه از سایت آرادکوه، تصفیه خانه شیرابه، کارخانه زباله سوز، نیروگاه خورشیدی، سالن پردازش پسماند و سایت هوادهی پسماندهای تر و مراحل تولید کمپوست از آن؛ به صورت میدانی بازدید و توضیحات کاملی مربوط به هر بخش از سوی کارشناسان به تیم بازدید کننده ارائه شد.