35 درصد از زباله های شهر اصفهان پسماند خشک است

چهارشنبه 22 اردیبهشت 1395 ساعت 12:11
 35 درصد از زباله های شهر اصفهان پسماند خشک است
35درصد از پسماندهای تولید شده در شهر اصفهان را پسماند های خشک تشکیل می دهد که قابلیت بازیافت دارند.


به گزارش پسماند ایران ،مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان با بیان اینکه روزانه هزار تن زباله در شهر اصفهان تولید می شود گفت: از این میزان حدود 35 درصد شامل پسماند خشک می شود که در حال حاضر تنها 12 درصد از آن از طریق ایستگاه های ثابت و خودروهای سیار جمع آوری می شود.
مهندس امیرحسین کمیلی اظهار داشت: بخشی از این اقلام قابل بازیافت در کارخانه پردازش و تولید کود آلی شهرداری اصفهان مجددا تفکیک می شود و بخش قابل توجهی از آن به دلیل ترکیب با پسماند تر متاسفانه از میان می رود.
وی با بیان اینکه بقیه پسماندهای خشک به دلیل سهل انگاری یا عدم اطلاع کافی برخی از شهروندان وارد پسماند تر شده و بخشی از آن از میان می رود، تصریح کرد: کاغذ و مقوا، ضایعات فلزی و الکترونیکی، شیشه و انواع پلاستیک از جمله اقلام قابل بازیافت هستند.
وی افزود: تفکیک نکردن این مواد از پسماند تر از یک سو سرمایه های عظیم ملی را از میان می برد و از سوی دیگر با ورود آنها به کود آلی باعث آلودگی خاک، آب و هوا می شود.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان با بیان اینکه بسیاری از عناصر خطرناک پس از ورود به خاک از طریق گیاهان به چرخه مواد غذایی وارد شده و سلامت مواد غذایی را از میان می برند گفت: شهروندان باید نسبت به مدیریت زباله های خانگی و تفکیک پسماند تر و خشک حساسیت ویژه ای داشته و برای حفظ سلامت خود و آیندگان و پرهیز از اسراف و اتلاف سرمایه های قابل برگشت، به این کار مبادرت ورزند.

 

منبع:گروه:باشگاه خبرنگاران جوان