نانوکیسه زباله آنتی باکتریال در شیراز به تولید انبوه رسید

دوشنبه 27 اردیبهشت 1395 ساعت 17:35
 نانوکیسه زباله آنتی باکتریال در شیراز به تولید انبوه رسید
مخترع شیرازی موفق به تولید انبوه نانوکیسه زباله آنتی باکتریال، ضدگربه وتجزیه پذیر شد.

به گزارش پسماند ایران؛مهدی شبانکاره با الهام از فناوری نانوسلامت و بهره برداری ازمواد طبیعی موفق به طراحی و تولید انبوه این محصول شد.
به گفته وی این کیسه زباله از مواد پلیمری صد در صد بهداشتی تشکیل شده است که به منظور جلوگیری از فعالیت میکروب ها و باکتری ها، از خاصیت آنتی باکتریال نیز برخوردار است واین خاصیت به واسطه مواد گیاهی ضد میکروب پایدار ایجاد شده است. همچنین بهره مندی از خاصیت تجزیه پذیری و بازگشت به طبیعت در مدت زمانی کمتر از یکسال در مقایسه با دیگر محصولات که تجزیه آن هاچهار صد سال زمان نیاز دارد از دیگرویژگیهای این اختراع است.
ازدیگرخصوصیات این اختراع می توان به خاصیت ضدگربه، موش وحشرات اشاره کرد. خاصیتی که به موجب رایحه دورکننده حیوانات موذی و حشرات، باعث جلوگیری از هجوم این موجودات به کیسه زباله می شود و حفظ بهداشت، سلامت و پاکیزگی محیط زندگی را به دنبال خواهد داشت.
مدیرعامل شرکت دانش بنیان «نانو بسپار فکور» هم گفت: خواص ضدبو، ضد چکه، مقاومت بالا و تحمل وزن بیش از 15 کیلوگرم از دیگر خصوصیات بارز این کیسه زباله بهداشتی و دوستدار محیط زیست است که با عنوان «دکتر آلمن» به بازار عرضه خواهد شد.
ازآنجا که کاهش شیوع بیماریها از مبدا از جمله مسایل مهم و ضروری در نظام بهداشتی است و ترکیب پسماندهای امروزی بر مشکلات آن افزوده است ؛ دسترسی به دانش فنی تولید این محصول، از اهمیت بسزایی برخوردار است.

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان