کارخانه بازیافت زباله بانه مرداد امسال راه اندازی می شود

دوشنبه 10 خرداد 1395 ساعت 12:00
 کارخانه بازیافت زباله بانه مرداد امسال راه اندازی می شود
مدیر پروژه ساماندهی پسماند بانه اعلام کرد: کارخانه بازیافت زباله بانه با 75 درصد رشد فیزیکی، مرداد سال جاری راه اندازی می شود.

مهدی گلپسندی  گفت: هفته آینده تجهیزات کارخانه راه اندازی می شود و ظرف دو ماه آینده نیز کار مونتاژ را شروع خواهیم کرد.
او با اشاره به اینکه راه اندازی این کارخانه، زباله خشک و تر 18 هزار خانوار را پوشش می دهد گفت: برای جدا سازی و جمع آوری زباله ها به هر خانوار یک بسته پلاستیک شامل یک کیسه آبی رنگ برای زباله خشک و پنج کیسه سیاه برای زباله تر داد می شود.
مدیر پروژه ساماندهی پسماند بانه با بیان اینکه در زمینه جدا سازی زباله ها فرهنگ سازی شده است، اظهار کرد: محله بیمارستان و تپه بانه کون، بیشترین همکاری و محله های انقلاب و خیابان طالقانی نیز کمترین همکاری را در زمینه جدا سازی پسماند شهری دارند.
گلپسندی افزود: در فاز دو شهرک گلشهر، کمر بندی دو، محله گمرک و بخشی از محله حمزه آباد و حاشیه شهر تاکنون جدا سازی پسماند انجام نشده است.
وی گفت: برای کاهش آسیب های ناشی از جمع اوری زباله به محیط زیست، کل زباله ها را بازیافت می کنیم و آنچه که می ماند در مدت زمان کوتاهی تجزیه می شود.
گلپسندی افزود: کاهش آسیب های ناشی از شیرابه زباله شهری، نیازمند راه اندازی تصفیه خانه است که هزینه بالایی دارد. وی با اشاره به اقدامات خوب شهرداری بانه در زمینه جداسازی و بازیافت زباله ها، گفت: هم اکنون شهرداری اقدامات خوبی انجام داده و مراحل بعدی به مرور زمان انجام می شود.
گلپسندی خاطر نشان کرد: کارخانه بازیافت 40 درصد از حجم زباله ها را کاهش می دهد و دوباره به چرخه تولید و مصرف باز می گرداند. بانه در 242 کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

 

منبع:ایرنا