ديدار دو هيات پرتقالي و ايتاليايي با مديرعامل سازمان مديريت پسماند

چهارشنبه 12 خرداد 1395 ساعت 12:15
 ديدار دو هيات پرتقالي و ايتاليايي با مديرعامل سازمان مديريت پسماند
اولويت سازمان مديريت پسماند استفاده از سرمايه‌گذاري در بخش خصوصي و تقسيم منافع حاصله در قالب عوايد ناشي از پسماند مي باشد.

 

مديران شرکت ايتاليايي Isat Group Int Ltd هم‌چنين مديرعامل شرکت پرتقالي EGF و رييس اتاق بازرگاني پرتقال و ايران براي برگزاري نشست هم‌انديشي با مديرعامل سازمان مديريت پسماند هريک به طور مجزا در محل اين سازمان حاضر شدند.
به گزارش خبرگزاري آريا، براساس نامه‌ي ارسالي از سوي سفارت پرتقال مبني بر صدور اجازه بازديد رسمي 2 نفر از همراهان معاون وزير کشور پرتقال از سازمان مديريت پسماند، جلسه مشترکي با حضور اسماعيل گاسپار مديرعامل شرکت پرتقالي EGF و نادر حقيقي رييس اتاق بازرگاني پرتقال و ايران هم‌چنين دکتر جعفري مديرعامل و دکتر هراتي سرپرست بهره‌برداري سازمان در محل اين سازمان برگزار شد.
در اين جلسه‌ي مشترک، هيات اروپايي شرکت EGF متعلق به شرکت هلدينگ MOTAENGIL با داشتن سابقه‌ چند دهه فعاليت در حوزه پسماند و مديريت شهري علاوه بر ابراز علاقه خود براي همکاري در زمينه مديريت پسماند در شهر تهران، پيشنهادات خود را در قالب سرمايه‌گذاري مطرح نمود و آمادگي خود را در جهت برگزاري کارگاه‌هاي آموزشي با موضوعات مرتبط با پسماند در پايتخت، اعلام کرد.
در پايان اين نشست، دکتر جعفري با تشريح فرصت‌هاي سرمايه‌گذاري براي طرف پرتقالي، تاکيد کرد: اولويت سازمان مديريت پسماند استفاده از سرمايه‌گذاري در بخش خصوصي و تقسيم منافع حاصله در قالب عوايد ناشي از پسماند مي باشد.
وي با اشاره به فرصت سرمايه‌گذاري در جمع آوري زباله و رفت و روب هم‌چنين نوسازي ناوگان حمل و نقل و ايستگاه‌هاي جمع آوري پسماند بر اساس فناوري‌هاي نوين، افزود: بازسازي خطوط پردازش و دفع، توليد انرژي از پسماند و گاز متان توليدي مجتمع پردازش و دفع آرادکوه، مديريت پسماندهاي الکتريکي و الکترونيکي، شيميايي و دارويي هم‌چنين پسماندهاي عمراني و ساختماني از جمله موارد مناسب براي سرمايه‌گذاري بخش خصوصي در حوزه پسماند خواهد بود.
در جلسه اي مجزا نيز شرکت ايتاليايي Isat Group Int Ltd کنسرسيوم سرمايه‌گذاري و سازنده واحدهاي توليد انرژي الکتريکي از بازيافت زباله، براي ملاقات با دکتر جعفري مديرعامل سازمان مديريت پسماند و بازديد از مجتمع پردازش و دفع آرادکوه در محل اين سازمان حاضر شدند.
در پايان گفتني ست، از آنجا ‌که پسماند شهر تهران از ارزش حرارتي بالايي برخوردار است لذا پتانسيل خوبي جهت مشارکت با شرکت‌هاي خارجي بين‌المللي را داراست؛ در همين خصوص شرکت ايتاليايي Isat Group Int Ltd نيز آمادگي خود به منظور همکاري با سازمان مديريت پسماند براي سرمايه‌گذاري در زمينه ساخت و احداث کارخانه‌هاي توليد انرژي از پسماند را اعلام کرد.