بی‌نیازی مشهد از ایستگاه‌های مکانیزه جمع‌آوری پسماند

یکشنبه 27 تیر 1395 ساعت 10:57
بی‌نیازی مشهد از ایستگاه‌های مکانیزه جمع‌آوری پسماند
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد گفت: نیازی به تعبیه ایستگاه‌های مکانیزه جمع‌آوری پسماند در سطح شهر مشهد وجود ندارد.

مهندس علی نجفی اظهار کرد: به‌ منظور جمع‌آوری پسماند در سطح شهر مشهد از مخازن سرپوشیده استفاده می‌شود که نیازهای لازم را در این زمینه برطرف می‌کند بنابراین ضرورتی برای تعبیه ایستگاه‌های مکانیزه پسماند در سطح شهر مشهد وجود ندارد.
وی با اشاره به اینکه برای جمع‌آوری پسماند اکنون در سطح شهر تهران از ایستگاه‌های مکانیزه پسماند استفاده می‌شود، تصریح کرد: درب مخازن سرپوشیده جمع‌آوری پسماند در سطح مشهد مقابل انتشار آلودگی را می‌گیرد و از نظر اقتصادی نیز نسبت به ایستگاه‌های مکانیزه پسماند مقرون ‌به ‌صرفه‌تر است و تفاوت چندانی به لحاظ عملکرد با آن ندارد.
مدیر سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد ادامه داد: ایستگاه‌های مکانیزه پسماند ظاهر مناسب‌تری نسبت به مخازن سرپوشیده جمع‌آوری پسماند دارند، اما مساحت بیشتری را اشغال می‌کنند بنابراین در تمام معابر قابل‌ نصب نیستند.
نجفی با اعلام اینکه 4500 دستگاه مخزن سرپوشیده جمع‌آوری پسماند در سطح مشهد وجود دارد، عنوان کرد: اکنون از نظر تعداد مخازن سرپوشیده جمع‌آوری پسماند در مشهد به حد نیاز رسیده‌ایم و تنها موضوع تعویض مخازن فرسوده با جدید مطرح است. وی خاطرنشان کرد: شست‌وشوی مخازن سرپوشیده پسماند تنها در مشهد نسبت به سایر شهرهای کشور، هر دو هفته یک‌بار صورت می‌گیرد که این اقدام می‌تواند در رفع مباحث آلودگی آن بسیار مؤثر باشد.

 

منبع:ایسنا