در نشست تخصصی مدیران عامل سازمان های مدیریت پسماند مراکز استانها عنوان شد: تبریز شهر پیشرو در احداث کارخانه زباله سوز

سه شنبه 30 آذر 1395 ساعت 12:53
در نشست تخصصی مدیران عامل سازمان های مدیریت پسماند مراکز استانها عنوان شد: تبریز شهر پیشرو در احداث کارخانه زباله سوز
دفن فنی و مهندسی زباله در تبریز به همراه راه اندازی تصفیه خانه شیرابه تبریز به عنوان الگو و نمونه ای برای سایر شهرهای کشور

 

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تبریز گفت: در حالی که احداث کارخانه زباله سوز در تبریز مراحل نهایی خود را طی می کند مقرر شده است در 15 شهر دیگر کشور نیز واحد زباله سوز احداث شود.
به گزارش پایگاه خبری - تحلیلی پسماند ایران، علیرضا اصغری با اشاره به برگزاری نشست تخصصی مدیران عامل سازمان های مدیریت پسماند مراکز استانها و کلانشهر همزمان با برگزاری نمایشگاه شهر ایده آل گفت: در این نشست اهمیت و بحث زباله سوز در کشور و ضرورت احداث کارخانه زباله سوز در شهرها مورد بررسی قرار گرفت.
اصغری ادامه داد: با توجه به فعالیت های گسترده شهرداری تبریز در خصوص احداث واحد زباله سوز در تبریز و بررسی های فنی، تکنیکی و محیط زیستی احداث این واحد ها نمایندگان کلانشهرها و مراکز استانها خواستار بهره مندی از تجارب مدیران شهری تبریز در این خصوص بودند.
وی با اعلام آمادگی برای همکاری و ارائه تجربیات مدیریت شهری تبریز در خصوص مدیریت پسماندها گفت: دفن فنی و مهندسی زباله در تبریز به همراه راه اندازی تصفیه خانه شیرابه تبریز به عنوان الگو و نمونه ای برای سایر شهرهای کشور مطرح شد.
اصغری در ادامه افزود: در نشست مدیران عامل سازمان های مدیریت پسماند مراکز استانها و کلانشهر های کشور همچنین اعلام شد در 8 کلانشهر و هفت مرکز استان کارخانه زباله سوز راه اندازی خواهد شد که تبریز در این زمینه پیشقدم بوده است.
مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری تبریز با اشاره به غرفه شهرداری تبریز در نمایشگاه شهر ایده آل در کیش گفت: تبریز به قطب فنی و تکنیکی زباله سوز در ایران تبدیل شده است و در این نمایشگاه شهرهایی که می خواستند در این خصوص اطلاعات کسب کنند نشست هایی داشتیم که خواستار بهرمندی از تجارب مدیریت شهری تبریز بودند.
گفتنی است نشست نشست تخصصی مدیران عامل سازمان های مدیریت پسماند مراکز استانها و کلانشهرها، با حضور مسعود احمدی مدیر کل دفاتر هماهنگی عمران و خدمات شهری سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، محمد جواد سروش مدیر کل دفاتر آلودگی آب و خاک سازمان حفاظت محیط زیست کشور، اقایان میر آبادی و وطن خواه ، دبیر ستاد توسعه فناوری انرژی های تجدید پذیر معاونت علمی مناوری ریاست جمهوری ، بهروز دشتی مدیر دفتر انرژی زیست توده سازمان انرژی های نو ایران ، شعبانی کیا معاون فنی و اجرایی سازمان انرژی های نو ایران و مدیران عامل سازمانهای پسماند مراکز استانها در کیش برگزار شد.