ماهیانه 70 میلیارد صرف جمع آوری زباله در شهر بندرعباس می شود

سه شنبه 30 آذر 1395 ساعت 13:08
 ماهیانه 70 میلیارد صرف جمع آوری زباله در شهر بندرعباس می شود
روزانه 320 تن زباله در شهر بندرعباس جمع آوری می شود و هزار و 400 نفر در پاکیزگی این شهر فعالیت می کنند.

 

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری بندرعباس گفت: کل درآمد این سازمان از محل جمع‌آوری پسماند 40 میلیارد ریال می باشد، در حالی که جمع‌آوری زباله در شهر بندرعباس ماهیانه 70 میلیارد ریال هزینه برای سازمان در بردارد.
به گزارش پسماند ایران، پطروس ترابی‌زاده سه شنبه به خبرنگاران اظهار داشت: ادارات و سازمان‌های دولتی، مراکز درمانی و نظامی در حال حاضر افزون بر 14 میلیارد ریال به این سازمان بدهکار هستند که عوارض پسماند خود را پرداخت نکرده‌اند. وی ادامه داد: دستگاه‌های دولتی برای عمران و آبادی شهر باید با شهرداری همکاری بیشتری داشته باشند و عوارض سازمان خود را پرداخت نمایند.
این مقام مسئول بیان داشت: شهرداری منطقه یک بندرعباس روزانه 130 تن، منطقه دو 110 تن و منطقه سه 120 تن زباله تحویل مراکز جمع‌آوری زباله می‌دهند.
ترابی با اشاره به اینکه پسماندهای عفونی هیچ درآمد و سودی برای سازمان ندارد ، اضافه کرد: در دفن پسماندها تمامی استانداردهای لازم لحاظ می‌شود ولی در جمع‌آوری نتوانسته‌ایم تمام استانداردها را رعایت کنیم.
وی سایت بلوار شهید جهان‌آرا، بلوار شهید رجایی و سایت تل‌سیاه بالاتر از جمال‌احمد را اصلی‌ترین محل دفن پسماند در بندرعباس برشمرد.
ترابی با اشاره به اینکه در حال حاضرشش ایستگاه ثابت جمع‌آوری پسماند خشک در سطح شهر بندرعباس مشغول فعالیت هستند، اظهار کرد: تا پایان سال‌جاری تعداد ایستگاه‌های ثابت به 15 فقره و چهار ایستگاه سیار می‎رسد.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری بندرعباس از شهروندان خواست با قرار دادن پسماند تر در درب منزل در ساعت 21 و تفکیک پسماند تر و خشک به عمران و آبادی شهر کمک بیشتری نمایند.
وی با اشاره به عواقب گذاشتن پسماند در خارج از نوبت گفت: چهره نامناسب و سیمای شهر، پراکندگی پسماند تر توسط سگ‌های ولگرد، گربه‌ها و موش‌ها باعث ایجاد آلودگی و تولید بیماری در شهر می‌شود.
به صورت روزانه 320 تن زباله در شهر بندرعباس جمع آوری می شود و هزار و 400 نفر در پاکیزگی این شهر فعالیت می کنند. سالانه 350 میلیارد ریال در استان هرمزگان صرف جمع آوری زباله و نخاله می شود .