شوراياران اصلي ترين پل ارتباطي شهروندان با سازمان مديريت پسماند

شنبه 04 دی 1395 ساعت 12:15
 شوراياران اصلي ترين پل ارتباطي شهروندان با سازمان مديريت پسماند
اساس تشکيل شوراياري بسترسازي براي مشاركت هر چه بيشتر مردم در اداره امور شهر بوده است

کاهش توليد پسماند، کاهش رطوبت، تفکيک و کم حجم سازي آن در مبداء به عنوان يکي از مهم ترين مراحل مديريت پسماند بوده که سازمان مديريت پسماند از طريق فرهنگ سازي در بين اقشار مختلف اجتماع سعي در اجرايي نمودن هر چه بيشتر و بهتر آن دارد.
به گزارش پسماند ایران به نقل ازروابط عمومي و امور بين الملل سازمان مديريت پسماند، در جلسه اي که با حضور شوراياران منطقه 19 شهرداري تهران در سازمان برگزار گرديد؛ حسين جعفري، مدير عامل، عبدلي، قائم مقام و فيروزي،مشاور و مدير روابط عمومي سازمان ضمن حضور به تشريح اهداف و اولويتهاي سازمان در خصوص مديريت بهينه پسماند پرداختند.
در اين جلسه که در محل ساختمان مرکزي سازمان مديريت پسماند برگزار گرديد،عبدلي، قائم مقام سازمان ضمن تشريح نقش سازمان در مديريت پسماند شهر تهران گفت: شوراياران ضمن آموزش، اطلاع رساني و انتقال مستقيم در خواستهاي شهروندان به اين سازمان مي توانند با ذکر دو سامانه 1888 و137 راه ارتباط ديگري با سازمان به شهروندان معرفي نمايند.
دکتر جعفري، با اشاره به اهميت نقش شوراياران در تقويت زنجيره ارتباط شهروندان با سازمان خاطر نشان کرد: اساس تشکيل شوراياري بسترسازي براي مشاركت هر چه بيشتر مردم در اداره امور شهر بوده و به بيان ديگر شوراياري ها پل ارتباطي بين شوراي اسلامي، شهرداري و مردم هستند تا به اين صورت و با مشاركت هاي مردمي مسائل و مشكلات محلات مرتفع گردد.
مدير عامل سازمان مديريت پسماند با اشاره بر اصول اساسي مديريت پسماند شامل کاهش توليد پسماند، آبگيري ، تفکيک و کم حجم سازي آن در مبداء افزود: توجه به نقش و جايگاه شوراياران و برقراري ارتباط نزديک و دوستانه با ايشان از اولويت‌هاي اصلي سازمان بوده چرا که اين توجه، اولويت هاي اصلي مديريت پسماند شهر تهران را برآورده خواهد نمود.
وي با تاکيد بر اهميت سراهاي محله و نقش آن در ترغيب شهروندان و جلب مشارکت ايشان درتفکيک پسماند در مبدا ، اظهار داشت: اين سازمان در خصوص حضور کارشناسان و متخصصين خود در سراي محلات آمادگي کامل داشته تا از طريق اين تعامل دو سويه ، ضمن ارتقاء مديريت پسماند؛ موجبات تسهيل دسترسي شهروندان به مديران شهري فراهم آيد .
در انتهاي جلسه شوراياران منطقه 19 شهرداري تهران به بيان نظرات خود در خصوص مديريت پسماند منطقه اشاره نموده و سپس به مقصد نهايي پسماند واقع در مجتمع پردازش و دفع آرادکوه رفته و پروژه هاي زيست محيطي واقع درآن مرکز شامل نيروگاه پسماند سوز، سايت پردازش، سايت تخمير ودرياچه خشک شده شيرابه را از نزديک مشاهده و از توضيحات کارشناسان آن مجموعه بهره مند شدند.
در پايان اين بازديد شوراياران منطقه 19 ضمن تشکر و قدرداني از فعاليت هاي زيست محيطي واقع در آن مجتمع به کاشت نهال کنار درياچه خشک شده شيرابه پرداختند.