طرح جامع پسماند چراغ راه برای داشتن شهری زیباست

شنبه 16 اردیبهشت 1396 ساعت 11:11
طرح جامع پسماند چراغ راه برای داشتن شهری زیباست
در طرح جامع پسماند در آن مراحل مختلف جمع آوری، تفکیک از مبدا، حمل و نقل و دفع پسماند به خوبی دیده شده است .

 

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری بندر بوشهر گفت: یکی از اقدامات خوبی که در سطح شهرداری بندر بوشهر تدوین و به عنوان یک چراغ راه برای داشتن شهری زیبا، پیش روی ماست طرح جامع پسماند است که در آن مراحل مختلف جمع آوری، تفکیک از مبدا، حمل و نقل و دفع پسماند به خوبی دیده شده است .
مسعود غلام‌زاده بعد از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بوشهر اظهار داشت: بندر بوشهر به عنوان یکی از بنادر با سابقه در عرصه تجارت و گردشگری، در همه اعصار میزبانی شایسته برای مردمی بوده که این شهر پرآوازه بندری را برای سکونت، تجارت و تفرج انتخاب کرده‌اند که طی سه سال گذشته شاهد تبلور این نگاه جدی به حوزه شهرنشینی در این بندر بوده‌ایم.
وی اضافه کرد: آن چه در کنار سایر شاخص‌ها سبب شده تا نوع نگاه مردم فهیم بوشهر و تمامی افرادی که این شهر را برای مقاصد گردشگری انتخاب می‌کنند تغییر کند، زیبایی است که با تلاش و کوشش همه مدیران خدمات شهری به این شهر ارزانی شده است.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری بندر بوشهر تصریح کرد: در این راستا نقش این سازمان برای داشتن شهری نظیف و متناسب با شخصیت بزرگ مردم استان و بندر بوشهر قابل اغماض نیست به گونه‌ای که با یک مدیریت بهینه از طرف شهرداری بندر بوشهر، شاهد یک شهر توسعه یافته از منظر زیباشناسی در حوزه خدمات شهری هستیم.
وی ادامه داد: طبیعی است که مردم آگاه بندر بوشهر شرایط ممتاز فعلی این شهر را حاصل تلاش‌هایی در مجموعه خدمات شهری و سازمان‌های هفت‌گانه شهرداری بندر بوشهر می‌دانند که نقش پاکبانانی که در شرایط سخت گرمای طاقت‌فرسا و زمستان‌های خشک بندر بوشهر مجاهدتی انقلابی می‌کنند قابل اغماض نیست.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری بندر بوشهر یادآور شد: با این شرایط و با افزایش میزان شهرنشینی و ارتقاء سطح آگاهی مردم، سطح خواسته‌های مردم به مدیریت حوزه پسماند افزایش یافته که خواسته به حقی است و سعی ما بر این استوار بوده که با امکانات موجود بیشترین حجم خدمات را به مردم ارائه کنیم.
وی بیان کرد: یکی از اقدامات خوبی که در سطح شهرداری بندر بوشهر تدوین و به عنوان یک چراغ راه برای اجرا پیش روی ماست طرح جامع پسماند است که در آن مراحل مختلف جمع آوری، تفکیک از مبدا، حمل و نقل و دفع پسماند به خوبی دیده شده است .
غلام‌زاده ادامه داد: در طرح تفکیک زباله و پسماند از مبدا، با ایجاد فرهنگ‌سازی با حضور چهره به چهره در درب منازل، مراکز آموزشی از جمله مهدکودک‌ها و مدارس به همراه تبلیغات محیطی ضمن توزیع بسته هایی برای تفکیک پسماندها زمینه اجرای این طرح فراهم شده است.