کيسه هاي نانويي با استحکام بالا ساخته شد

دوشنبه 18 اردیبهشت 1396 ساعت 12:09
 کيسه هاي نانويي با استحکام بالا ساخته شد
اين کيسه‌هايي که با فناوري نانو در يک شرکت دانش بنيان به توليد رسيده اند در مقابل کوچک‌ترين فشاري پاره نمي‌شوند و وزن زيادي را تحمل مي‌کنند.

 

بررسي محصولات نانو و ارائه تاييديه نانو مقياس به آنها از جمله فعاليت هاي مهم ستاد توسعه فناوري نانو از 3 سال گذشته بوده است. در واقع بررسي مواد و محصولات توليد و عرضه‌شده در حوزه فناوري نانو، سبب شفافيت بازار محصولات نانو شده و به‌ ارتقاي کيفي اين محصولات و افزايش اعتماد مصرف کنندگان کمک مي‌کند.
يکي از اين محصولات که توسط يک شرکت دانش بنيان به توليد رسيده است، کيسه پلاستيکي حاوي نانو ذرات و نايلون مقاومت بالا حاوي نانوذرات است.
کيسه‌هاي پلاستيکي کاربرد فراواني در زندگي بشر دارند. يکي از مشکلاتي که کارکنان بيمارستاني در مورد کيسه‌هاي زباله و فروشندگان ميوه و تره بار در مورد کيسه‌هاي ميوه عنوان مي‌کنند مقاومت کششي بسيار کم کيسه‌هاي مصرفي است.
اين کيسه‌هايي که با فناوري نانو در يک شرکت دانش بنيان به توليد رسيده اند در مقابل کوچک‌ترين فشاري پاره نمي‌شوند و وزن زيادي را تحمل مي‌کنند. به طور کلي، دوام و استحکام کيسه‌هاي پلاستيکي از مهم‌ترين عوامل در ساخت آن‌ها است.
اغلب کيسه‌هاي پلاستيکي از پلي‌اتيلن ساخته شده‌اند. اين کيسه‌ها در برخي موارد به دليل استحکام کششي پايين دچار پارگي مي‌شوند. از اين رو استفاده از نانوذرات جهت بهبود خواص استحکام کششي کيسه‌ها مورد توجه محققان و صنعت‌گران قرار گرفته است.
اين کيسه ها و نايلون هاي پلاستيکي توسط ستاد ويژه توسعه فناوري نانو مورد تاييد قرار گرفته اند و اکنون در بازار موجود است.