روزانه حدود ۲۴۰ تن زباله در بروجرد تولید می‌شود

جمعه 29 مهر 1401 ساعت 09:52

شهردار بروجرد گفت: روزانه حدود ۲۴۰ تن زباله در تولید می‌شود.

پسماند ایران : یحیی عیدی بیرانوند در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: روزانه حدود ۲۴۰ تن زباله در بروجرد تولید می‌شود که با فرهنگ‌سازی و آموزش می‌توان این میزان تولید زباله را کاهش داد.

وی تصریح کرد: مشکلات زیست‌محیطی ناشی از وجود سطل‌های زباله شهری در معابر و خیابان‌های سطح شهر قرار دارند، وجود دارد.

شهردار بروجرد خاطرنشان کرد: از جمله این مشکلات می‌توان به دسترسی آسان افراد زباله گرد و حیوانات جونده موذی به زباله و پخش آن به محیط پیرامون این سطل‌ها اشاره کرد.

عیدی بیرانوند اضافه کرد: سازمان مدیریت پسماند به‌صورت پایلوت اقدام به تهیه یک دستگاه کاور ویژه سطل‌های زباله کرده است.

وی بیان کرد: این روپوش از پخش شدن زباله در معابر شهری جلوگیری می‌کند، در این روپوش از ورق آهنی ۲ میلی‌متر استفاده‌شده که دارای مقاومت سختی است و از سطل‌های زباله در برابر افراد زباله گرد و سایر عوامل تأثیرگذار محافظت می‌کند.

شهردار بروجرد ادامه داد: روپوش از تابش نور خورشید به زباله و تولید شیرابه و بوی ناخوشایند جلوگیری کرده و سطل زباله در این محفظه قفل شده و فقط توسط نیروی خدمات شهری امکان خروج دارد.

عیدی بیرانوند اظهار کرد: این نوآوری هزینه خریدهای مکرر سطل زباله را کاهش می‌دهد و -نصب این روپوش بر روی سطل‌های زباله موجب زیبا شدن منظر شهری و همچنین حفظ بهداشت عمومی می‌شود.

وی تصریح کرد: رنگ استفاده شده در این روپوش رنگ کوره‌ای بوده که در مقابل تغییرات آب و هوایی بسیار مقاوم است و سیستم محافظ سطل زباله در مکان مشخصی نصب شده و امکان جابجایی ندارد.

شهردار بروجرد خاطرنشان کرد: نصب دو دهانه شوتینگ بر روی این روپوش امکان تخلیه زباله را برای شهروندان هم از طرف خیابان و هم از طرف پیاده‌رو میسر می‌سازد.

عیدی بیرانوند اضافه کرد: این طرح از ریختن لجن توسط نیروهای خدمات شهری در داخل سطل‌ها جلوگیری می‌کند.

وی بیان کرد: با نصب این کاور دسترسی سگ‌های بلا صاحب و جوندگان موذی به زباله‌ها محدود و همچنین از انتشار بوی نامطبوع در فصول گرم سال جلوگیری خواهد شد.